Citroen opublikował rzeczywiste wyniki spalania 11 swoich modeli aut, w tym Citroena C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Grand Picasso i Berlingo. Różnica pomiędzy homologowanym, a rzeczywistym zużyciem paliwa wyniosła średnio ok. 2 litry na 100 km!
Grupa PSA, skupiająca 3 francuskie marki samochodowe czyli Peugeot, Citroen i DS postanowiła zbadać swoje auta pod kątem rzeczywistego zużycia paliwa możliwego do uzyskania w warunkach normalnego ruchu drogowego. To efekt głośnej afery Volkswagena, który fałszował wyniki pomiarów swoich aut w zakresie poziomu emisji szkodliwych gazów przez jego silniki Diesla z serii EA 189. Przy okazji dowiedziono, że zużycie paliwa w samochodach VW jest znacznie wyższe niż deklaruje to producent.
Zobacz: Rzeczywiste zużycie paliwa francuskich samochodów PSA
Citroen, podobnie jak inne marki PSA, postanowił urealnić wyniki spalania swoich aut. W tym celu przeprowadził specjalne testy. Odbywały się one na drogach publicznych w warunkach ruchu drogowego. Każde auto musiało pokonać 25 km warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. W badaniu uwzględniono włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Ostateczne wyniki zostały porównywane z informacjami przekazanymi przez klientów. Oto lista 11 modeli Citroena, których zużycie paliwa zostało przebadane i zweryfikowane:
Samochód | Procedura T&E l/100 km | Dane homologacyjne l/100 km | Różnica l/100 km |
C1 PureTech 82 M5 Feel 15” opony STD | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C3 PureTech 82 M5 Exclusive 16” opony VLRR | 6,3 | 4,6 | 1,7 |
C3 Picasso BlueHDi 100 M5 Confort 16” opony VLRR | 5,7 | 3,8 | 1,9 |
C3 BlueHDi 75 S&S M5 15” opony ULRR | 4,9 | 3,0 | 1,9 |
C4 Cactus BlueHDi 100 M5 Shine 16” opony VLRR | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4 Cactus PureTech 110 S&S M5 Shine 16” opony VLRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C4 BlueHDi 100 M5 Feel 16” opony VLRR | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17” opony VLRR | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S M6 Attraction 16” opony ULRR | 5,7 | 4,0 | 1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S M6 Intensive 17” opony VLRR | 7,4 | 5,0 | 2,4 |
Berlingo BlueHDi 100 M5 15” opony VLRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Jak zapowiada koncern PSA do końca roku opublikuje on wyniki testów dla kolejnych 20. modeli. Zostanie również udostępniony symulator, pozwalający klientom na obniżenie zużycia paliwa w zależności od warunków eksploatacji samochodu, co przełoży się także na redukcję emisji CO2. W 2017 roku Grupa PSA pójdzie o krok dalej. Do procedury testowej zostanie dołączony pomiar emisji tlenków azotu (NOx) w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Zobacz: Lista aut Volkswagena zużywających za dużo paliwa
C-elysee 7-7,7 zamiast 4,6
🙂 kiedyś testowałem 1.2 VTi w C-Elysee. Na trasie udało mi się zejść do 5,0 l/100 km (nie wyprzedzając prawie nikogo, bo strach), a średnie 6,6l/100 km. W mieście 7,7 l/100 km. Ale jazda spokojna, przepisowa w pełni.