
Ile nowych aut zostanie sprzedanych w Polsce w 2025 roku? Prognozy nie są tak optymistyczne jak w latach ubiegłych. Ale niewykluczone, że sytuacja jeszcze się zmieni, bowiem pierwsze półrocze dało optymistyczny sygnał dla rynku.
Zgodnie z danymi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), w czerwcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano łącznie 55 529 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5 tony. To o 2,48% mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (-1 414 szt.), ale jednocześnie o 6,93% więcej niż w maju 2025 roku (+3 597 szt.). Dane skumulowane za pierwsze półrocze (318 352 szt.) pokazują wzrost sprzedaży o 2,75% (+8 532 szt.) względem tego samego okresu 2024 roku. Wśród marek z pierwszej dziesiątki pięć zanotowało wzrost liczby rejestracji rok do roku. Największy wzrost odnotował Ford – o 17,02%. Z kolei największy spadek zanotowało Renault – o 8,83%.
Zobacz: Test Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM
CEPiK podaje, że w czerwcu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 49 583 nowe samochody osobowe – o 1,27% mniej niż rok wcześniej (-636 szt.), ale o 6,32% więcej niż w maju br. (+2 949 szt.). Od początku roku zarejestrowano łącznie 285 282 samochody osobowe, co oznacza wzrost o 3,01% (+8 335 szt.) względem analogicznego okresu 2024 roku.
Struktura klientów – czerwiec 2025
W czerwcu 2025 roku udział klientów indywidualnych w ogólnej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 27,9%. Firmy odpowiadały za 72,1% rejestracji. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni zakupili 35 709 samochodów osobowych. Od początku roku ich udział w rynku wyniósł 67,26%.
Warto jednak zaznaczyć, że statystyka ta nie obejmuje osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych, które w systemie CEPiK klasyfikowane są jako „osoby fizyczne”. W związku z tym rzeczywisty udział firm może być jeszcze wyższy.
Najlepiej sprzedające się auta w Polsce – pierwsze półrocze 2025
Spośród 15 najpopularniejszych marek aż 11 zanotowało wzrost liczby rejestracji w porównaniu do tego samego okresu 2024 roku. Największy wzrost odnotowała marka MG – aż o 105,73%. Największy spadek zanotowała Toyota – o 13,01%.
Liderzy rynku:
- Toyota utrzymała pozycję lidera. W 2025 roku zarejestrowano 45 346 samochodów tej marki, co oznacza spadek o 13,01% r/r. Udział w rynku: 15,90%.
- Skoda zajęła drugie miejsce z wynikiem 30 196 rejestracji, o 0,53% mniej niż rok wcześniej. Udział: 10,58%.
- Volkswagen uplasował się na trzecim miejscu – 20 476 zarejestrowanych aut, wzrost o 15,83%. Udział: 7,18%.
- KIA zajęła czwarte miejsce – 16 168 szt., wzrost o 0,04%. Udział: 5,67%.
- BMW na piątej pozycji – 14 875 rejestracji, wzrost o 8,71%. Udział: 5,21%.
Najczęściej kupowane modele – ogółem:
- Toyota Corolla – 11 375 szt. (-18,49% r/r)
- Skoda Octavia – 9 579 szt. (-15,33% r/r)
- Toyota C-HR – 7 811 szt. (+16,84% r/r)
- KIA Sportage – 6 847 szt. (+4,01%)
- Toyota Yaris Cross – 6 125 szt. (-23,80%)
Top modele – klienci indywidualni:
- Toyota C-HR – 3 959 szt. (+25,75%)
- KIA Sportage – 3 888 szt. (+5,94%)
- Toyota Yaris Cross – 3 119 szt. (-32,24%)
- Volkswagen T-Roc – 2 954 szt. (+32,05%)
- Dacia Duster – 2 536 szt. (+16,28%)
Top modele – klienci firmowi:
- Toyota Corolla – 10 011 szt. (-14,20%)
- Skoda Octavia – 8 242 szt. (-11,65%)
- Volvo XC60 – 4 006 szt. (+38,00%)
- Toyota C-HR – 3 855 szt. (+8,93%)
- Toyota Yaris – 3 824 szt. (-14,80%)
Dane firmy SAMAR
Zobacz: Test Mitsubishi ASX 1.0 Turbo LPG
Dodaj komentarz