
Ford Mustang Mach-E Rally to terenowa (rajdowa) wersja dostosowana do jazdy po szutrach i błocie. Zmiany objęły zawieszenie, prześwit czy oprogramowania sterujące napędem 4×4. Pojawiły się nawet osłony silnika i podwozia. Ale to nie koniec nowości.
Ford Mustang Mach-E Rally to wyjątkowa odmiana znanego już elektrycznego SUV-a, stworzona z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy i terenowych wyzwań. To pierwszy elektryk Forda, który celowo przystosowano do szutrowych dróg i mniej utwardzonych nawierzchni. Auto powstało na bazie topowej wersji GT, ale zostało wzbogacone o szereg zmian mechanicznych, stylistycznych i funkcjonalnych, które nadają mu unikalny charakter.
Mustang Mach-E Rally – Napęd, osiągi i zasięg
Pod maską (a właściwie pod podłogą) pracuje zaawansowany, dwusilnikowy układ napędowy typu AWD (All-Wheel Drive), który zapewnia stały napęd na wszystkie koła. Dzięki niemu Mustang Mach-E Rally oferuje imponującą moc 487 KM oraz moment obrotowy na poziomie 949 Nm. Efektem jest znakomite przyspieszenie – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie około 3,5 sekundy.
Akumulator o pojemności 91 kWh (netto) pozwala przejechać nawet 515 km na jednym ładowaniu (według cyklu WLTP). W razie potrzeby można go szybko naładować – na ładowarkach DC o dużej mocy, w ciągu zaledwie 10 minut możliwe jest odzyskanie nawet 114 km zasięgu. Ładowanie od 10% do 80% trwa około 37 minut.
Zawieszenie i właściwości jezdne
Wersja Rally została wyposażona w aktywne zawieszenie MagneRide™, znane z wersji GT, ale tutaj dostrojone do jazdy w bardziej wymagającym terenie. Zawieszenie zostało podniesione o 20 mm, co poprawia prześwit i możliwości pokonywania nierówności. Auto wyposażono również w osłonę podwozia i silnika od spodu, zwiększając jego odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Nowością jest specjalny tryb jazdy RallySport, który optymalizuje działanie układów trakcji, gazu i zawieszenia tak, by zapewnić lepszą kontrolę na nawierzchniach takich jak żwir, szuter czy mokra trawa.
Wygląd zewnętrzny i detale rajdowe
Stylistycznie Mustang Mach-E Rally wyraźnie różni się od swoich bardziej „miejskich” odpowiedników. Rajdowy zderzak z przodu, tylny spojler, czarne matowe wstawki, poszerzone nadkola w kolorze Carbonized Grey oraz białe felgi Gloss White nadają mu agresywnego, terenowego wyglądu. Wzrok przyciągają też dedykowane pasy i naklejki z oznaczeniem wersji.
Koła to 19-calowe felgi aluminiowe, na które założono wielosezonowe opony Michelin CrossClimate2, dobrane specjalnie z myślą o przyczepności na różnych nawierzchniach.
Wnętrze i wyposażenie
Kabina również nie pozostała bez zmian. W środku znajdziemy sportowe kubełkowe fotele Ford Performance, wykończone materiałem Miko Suede w kolorze SilverCity, oraz kierownicę z kontrastowymi, białymi akcentami. Dodatkowo pojawiły się aluminiowe nakładki na pedały, które podkreślają rajdowy klimat wnętrza. Samochód oferuje także pełen pakiet wyposażenia znanego z wersji GT, w tym m.in.:
-
system audio B&O z 9 głośnikami i subwooferem,
-
bezdotykowo otwierany elektryczny bagażnik,
-
tapicerkę z mikrofibry i skóry ekologicznej,
-
systemy wspomagania jazdy (ADAS),
-
elektrycznie regulowane fotele,
-
duży ekran multimedialny z systemem SYNC 4.
W standardzie znalazła się również ładowarka Wallbox 22 kW oraz pakiet Ford Protect – gwarancja do 8 lat lub 160 tys. km.
Dostępność i cena
Mustang Mach-E Rally dostępny jest w Polsce w limitowanej liczbie egzemplarzy. Ceny rozpoczynają się od 321 100 zł, a dostępne kolory nadwozia to: Grabber Yellow (ekskluzywny dla tej wersji), Star White, Glacier Grey, Absolute Black, Eruption Green oraz Grabber Blue.
Zobacz: Test Ford Ranger Raptor 3.0 V6
Dodaj komentarz