REKLAMA

Nowe Porsche 911 GT3 teraz też wyposażone w pakiet Touring

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 21 października 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Porsche 911 GT3 to maszyna na tor. Ale do sprzedaży trafi też Porsche 911 GT3 Touring czyli wersja do jazdy na co dzień, która ma być bardziej praktyczna. Niezależnie od wyboru auta mają mieć świetne osiągi, wolnossący silnik, zaawansowane zawieszenie i doskonałe hamulce. Ale cena za to będzie naprawdę wysoka.

Od debiutu w 1999 roku Porsche 911 GT3 wyznaczało standardy w łączeniu osiągów torowych z codzienną funkcjonalnością. W najnowszej odsłonie, wprowadzanej na rynek z okazji 25-lecia modelu, GT3 po raz pierwszy oferowane jest w dwóch wariantach: wersji torowej z tylnym skrzydłem oraz bardziej stonowanej odmianie z pakietem Touring. Obie wersje oferują szerokie możliwości indywidualizacji dzięki nowym opcjom wyposażenia i pakietom, co umożliwia dostosowanie samochodu do preferencji użytkownika.

911 GT3 – silnik i osiągi

Porsche 911 GT3 w wersji 2024 napędza wyczynowy, wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4,0 litra, rozwijający moc 510 KM przy 8400 obr./min i osiągający maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 6100 obr./min. Jest to jednostka wysokoobrotowa, kręcąca się aż do 9000 obr./min, co zapewnia nie tylko wyjątkową dynamikę, ale również charakterystyczne brzmienie silnika. Konstrukcja bazuje na technologii wyścigowej, adaptując rozwiązania z 911 GT3 R oraz 911 RSR, takie jak wałki rozrządu o bardziej agresywnym profilu oraz zoptymalizowane przepustnice.

Porsche 911 GT3  w wersji na tor

Silnik wyposażono w nowoczesny system filtrów cząstek stałych (GPF) oraz cztery katalizatory, które spełniają surowe normy emisji spalin, nie obniżając przy tym charakterystyki osiągów. Dzięki zaawansowanemu układowi chłodzenia, w tym zmodyfikowanym chłodnicom oleju i nowemu systemowi zarządzania przepływem powietrza, jednostka jest zoptymalizowana pod kątem pracy w ekstremalnych warunkach torowych.

Napędzany zarówno przez 7-biegową przekładnię PDK, jak i opcjonalną 6-biegową skrzynię manualną, GT3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy (z PDK) i osiąga prędkość maksymalną 313 km/h (z manualną skrzynią). Obydwa warianty przekładni charakteryzują się krótszym o 8% przełożeniem głównym, co dodatkowo potęguje dynamiczne reakcje i szybkość zmiany biegów, idealnie dostosowując jednostkę napędową do sportowego charakteru samochodu.

Lekkie materiały i aerodynamika

Nowa generacja GT3 kontynuuje filozofię lekkiej konstrukcji. Masa samochodu w najlżejszej konfiguracji wynosi 1420 kg. Redukcję masy osiągnięto dzięki zastosowaniu lekkich kół aluminiowych, zmniejszających masę nieresorowaną o 1,5 kg, a także opcjonalnym magnezowym felgom, oszczędzającym 9 kg. Nowy akumulator litowo-jonowy waży o 4 kg mniej niż w poprzedniku.

Zobacz: Oto najszybsze auta na torze Silesia Ring

Zoptymalizowana aerodynamika to kluczowy element nowego 911 GT3. Przeprojektowane elementy, takie jak przedni dyfuzor, tylne skrzydło oraz płetwy w podwoziu, zwiększają docisk i poprawiają przepływ powietrza. W wersji GT3 z pakietem Touring, aerodynamiczną równowagę zapewnia wysuwany tylny spojler z krawędzią sterującą powietrze oraz klasyczny, elegancki wygląd bez stałego tylnego skrzydła.

Zawieszenie i układ jezdny

Zawieszenie 911 GT3 czerpie technologie z motorsportu. Przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi wyposażona jest w łezkowate wahacze wleczone, które poprawiają docisk i chłodzenie hamulców. System zapobiegający nurkowaniu nadwozia podczas hamowania, przeniesiony z GT3 RS, zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach. Sportowe ogumienie w rozmiarze 255/35 ZR 20 (przód) i 315/30 ZR 21 (tył) poprawia trakcję, a opcjonalnie dostępne są torowe opony z homologacją drogową.

Porsche 911 GT3 z pakietem Touring

Pakiet Touring, dostępny od razu z premierą nowego Porsche 911 GT3, to wersja bardziej stonowana i elegancka, skierowana do kierowców preferujących subtelniejszy wygląd, ale nie chcących rezygnować z wyjątkowych osiągów. W przeciwieństwie do standardowego GT3, samochód z pakietem Touring nie posiada stałego tylnego skrzydła, co nadaje mu bardziej klasyczny i minimalistyczny wygląd.

Porsche 911 GT3 Touring

Zamiast tego za aerodynamiczną równowagę odpowiada wysuwany tylny spojler z tzw. krawędzią Gurneya, znaną ze sportów motorowych, oraz zmodyfikowane płetwy w podwoziu.

Co obejmuje pakiet Touring?

  1. Brak stałego tylnego skrzydła – zamiast tego zastosowano wysuwany spojler, co nadaje GT3 bardziej dyskretny, elegancki wygląd.
  2. Skórzane wykończenia wnętrza – wnętrze w wersji Touring wyróżnia się wykończeniami z wysokiej jakości skóry, co podkreśla bardziej luksusowy charakter tej odmiany. W standardowej wersji GT3 stosowane są bardziej sportowe materiały, takie jak Race-Tex.
  3. Opcjonalne tylne siedzenia – po raz pierwszy w historii 911 GT3 z pakietem Touring oferowane są opcjonalne tylne siedzenia, co zwiększa funkcjonalność pojazdu w codziennym użytkowaniu, czyniąc go bardziej praktycznym.
  4. Drobne detale stylistyczne – zewnętrznie wersja Touring wyróżnia się subtelnym logo „911 GT3 touring” na grillu tylnej pokrywy, które dyskretnie odróżnia ten wariant od bardziej torowo zorientowanej wersji GT3.

Pakiety Weissach i Leichtbau

Po raz pierwszy dla GT3 dostępny jest pakiet Weissach, który umożliwia dalszą redukcję masy i optymalizację pod kątem jazdy torowej. Elementy zawieszenia, takie jak stabilizatory oraz płyta usztywniająca, wykonane są z CFRP (tworzywo sztuczne wzmacniane włóknem węglowym). W pakiecie dostępne są również magnezowe felgi oraz wnętrze wykończone materiałem antyodblaskowym Race-Tex.

Pakiet Leichtbau dla wersji z pakietem Touring oferuje lekkie panele drzwi i felgi magnezowe oraz inne elementy redukujące masę, co dodatkowo poprawia osiągi. Wnętrze nowego 911 GT3 charakteryzuje się sportowym, minimalistycznym designem. Zegary są dostosowane do jazdy torowej, oferując wyświetlacz „track mode”, który koncentruje się na kluczowych parametrach, takich jak ciśnienie opon, temperatura oleju i chłodziwa. Opcjonalnie dostępne są nowe, lekkie fotele kubełkowe z CFRP, które zapewniają optymalną pozycję podczas jazdy torowej oraz komfort w codziennym użytkowaniu. Problemem jest tylko cena Porsche 911 GT3, która rozpoczyna się o 1,1 mln zł.

Zobacz: Nowe Porsche Panamera Turbo bije rekord toru Nurburgring

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności