Wymiana tylnych hamulców, na którą trafiła do nas Honda Civic VIII (UFO), to wbrew pozorom niedroga naprawa. Postanowiliśmy sprawdzić ile kosztuje wymiana hamulców w ASO na oryginalne, a ile w warsztacie na zamiennikach.
Tylne hamulce służą w samochodzie głównie do stabilizacji pojazdu podczas hamowania. Im bardziej masa samochodu skumulowana jest na przedniej osi, tym ich rola w wytracaniu szybkości jest mniejsza. Sytuacja taka ma miejsce w większości, przednionapędowych samochodów z silnikiem umieszczonym z przodu i nie inaczej jest w przypadku Hondy Civic VIII generacji, określanej mianem UFO. Jednak wbrew pozorom, nie można lekceważyć stanu tylnych hamulców, bowiem odpowiadają one za właściwie działanie systemu ESP, zabezpieczającego pojazd przed wpadnięciem w poślizg. Bez nich każda próba hamowania zakończyłaby się obróceniem auta wokół przedniej osi.
Wymiana tylnych hamulców w Hondzie Civic VIII
Utarło się przekonanie, że części do samochodów japońskich są drogie. I faktycznie przez lata tak było. Dziś sytuacja się zmieniła i poza pewnymi wyjątkami, te ceny często bywają niższe niż w przypadku modeli koreańskich czy francuskich. Tym bardziej, że rynek tzw. zamienników trzyma w ryzach ceny oryginalnych części z ASO. Dobrym przykładem jest Honda Civic.
Zobacz: Wymiana oleju i filtrów w Hondzie Accord VIII 2.0 i-VTEC 156 KM
Klient, który odwiedził nas warsztat zamierzał kupić oryginalne tylne tarcze hamulcowe i klocki do swojej Hondy Civic VIII generacji w ASO. Gdy jednak nasz mechanik przedstawił mu, w jakiej cenie są zamienniki, i to renomowanym marek, to zrezygnował z ASO. Tym bardziej, że zamienniki produkują często te same firmy, który wykonują też części oryginalne dla Hondy, Toyoty i innych marek.
Ile kosztują hamulce (tył) do Hondy Civic VIII ?
Oryginalne tylne tarcze hamulcowe do Hondy Civic VIII 1.4 100 KM kosztują 713,40 zł za komplet. Decydują się dodatkowo na oryginalne klocki hamulcowe trzeba dopłacić 380,07 zł za zestaw na tylną oś. Cały zestaw na tył kosztuje zatem w ASO 1093,47 zł bez kosztów robocizny (tę ASO wylicza na ok. 440 zł).
Z kolei za markowy zestaw zamienników tylnych tarcz i klocków trzeba zapłacić od 270 do 440 zł. Nawet wybierając najdroższy komplet, różnica w cenie miedzy ASO a nieautoryzowanym warsztatem sięgnie 653 zł. Odliczając od tego robociznę na poziomie 160-200 zł, w kieszeni właściciela zostanie 453 zł. A tyle kosztuje tarcze hamulcowe na przednią oś do takiej Hondy.
Nic zatem dziwnego, że mając dobrego mechanika w sąsiedztwie, nadal większość osób rezygnuje z ASO. Z drugiej strony, przy obecnych zarobkach wymiana hamulców w ASO Hondy też nie jest już tak kosztowna i coraz więcej osób decyduje się serwisować tam auta, mając gwarancję i faktury za wykonaną usługę.
Zobacz: Płukanka do silnika – jak ją stosować?
Dodaj komentarz