REKLAMA

Tańsza i bardziej ekologiczna produkcja baterii do elektryków Volkswagena

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 3 lipca 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen przedstawił nowe ogniwa akumulatorowe. Są tańsze w produkcji, mniej energochłonne i toksyczne oraz wydajniejsze. Nowa technologia ich produkcji, niczym „game changer” ma zmienić sytuacje na rynku producentów ogniw akumulatorowych w Europie.

Spółka PowerCo planuje wprowadzenie całkowicie nowego procesu produkcyjnego w swoich fabrykach ogniw akumulatorowych w Europie i Ameryce Północnej. Nowa technologia znacząco zwiększy wydajność produkcji ogniw akumulatorowych przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Spółka zależna Grupy Volkswagen z siedzibą w Salzgitter w Dolnej Saksonii zamierza uprzemysłowić technologię powlekania ogniw na sucho (dry coating). Pozwala ona na zmniejszenie zużycia energii o około 30 procent, wewnętrzne testy zakończyły się sukcesem. Wraz z niemieckim specjalistą od maszyn drukarskich Koenig & Bauer, PowerCo będzie dalej rozwijać i uprzemysławiać tę technologię.

Technologie takie jak dry coating pokazują technologiczną sprawność PowerCo. Dysponujemy niezbędnym know-how i odpowiednimi ekspertami, aby przenieść produkcję ogniw na nowy poziom i zaoferować naszym klientom wysoką jakość w przystępnej cenie. Naszym celem jest przemysłowa produkcja zrównoważonych i przystępnych cenowo akumulatorów

– powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i przewodniczący rady nadzorczej PowerCo.

Dry coating w produkcji ogniw akumulatorów samochodowych

Aby osiągnąć ten cel, PowerCo i Koenig & Bauer podpisały umowę o współpracy. Wspólnie opracują prasę rolkową do pokrywania proszkowego elektrod na skalę przemysłową. Technologia dry coating umożliwia produkcję elektrod bez konieczności powlekania ich na mokro, a następnie suszenia, co pozwoli znacząco zmniejszyć koszty produkcji. Dzięki nowej procedurze najbardziej energochłonna część produkcji ogniw i stosowanie rozpuszczalników chemicznych nie będą już konieczne. PowerCo już testuje i optymalizuje nową technologię na pilotażowej linii w jednym ze swoich laboratoriów w północnych Niemczech. Jako specjalista w dziedzinie druku, Koenig & Bauer opracuje maszynę do przemysłowego pokrywania proszkowego.

Zobacz: Produkcja baterii do elektryków wzrośnie 8-krotnie! Polska liderem w Europie

Według szacunków PowerCo, nowa technologia pozwoli zaoszczędzić nawet około 30 procent energii, a także 15 procent wymaganej powierzchni produkcyjnej, co przełoży się ograniczenie kosztów o setki milionów euro rocznie. Technologia dry coating umożliwia nanoszenie proszkowanych materiałów bezpośrednio na folię elektrod ogniwa akumulatorowego, eliminując dwa etapy procesu produkcji. Dzięki temu powłoka proszkowa może być równomiernie nakładana na folię, tworząc cienką i wydajną warstwę. To oznacza doskonałą gęstość energii, długi cykl życia i szybsze ładowanie akumulatorów.

Zobacz: Recykling baterii samochodowych pozwala odzyskać 95% materiałów!

Innowacyjna technologia dry coating zmniejsza także potrzebną powierzchnię zakładu o 15%, co przekłada się na znaczne oszczędności. W gigafabryce o mocy produkcyjnej 20 GWh rocznie można zaoszczędzić cztery linie powlekania i suszenia, co odpowiada powierzchni 7000 metrów kwadratowych. Dodatkowo, długość zakładu może zostać zmniejszona o około 100 metrów, a brak konieczności obsługi energochłonnych pieców suszących i systemów ssących pozwoli zaoszczędzić energię równą rocznemu zużyciu 40 000 prywatnych gospodarstw domowych. Dodatkowo, nowa technologia eliminuje konieczność stosowania rozpuszczalników chemicznych, co wiąże się z kosztownym recyklingiem.

Koenig & Bauer, wiodący producent pras drukarskich na świecie, planuje wykorzystać tę nową technologię powlekania na sucho. Firma ma duże portfolio innowacyjnych systemów drukarskich i zamierza wdrożyć technologię dry coating pod koniec 2024 roku, rozpoczynając produkcję około 2026/2027. Sebastian Wolf, dyrektor operacyjny PowerCo, podkreśla elastyczność zakładów produkcyjnych Koenig & Bauer, które mogą być łatwo dostosowane do nowych procesów.

Zobacz: Produkcja wodoru bez emisji CO2? Toyota ma nowy elektrolizer wody

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności