Kia rozpoczyna budowę fabryki, w której będą powstawać auta elektryczne typu PBV. Będzie produkować ok. 150 tysięcy samochodów rocznie, a zakład rozpocznie działalność już w 2025 roku.
Hyundai Motor Group ogłosił, że zamierza dołączyć do grona największych producentów samochodów elektrycznych na świecie, a ich najnowszy zakład PBV (Purpose-Built Vehicles) ma zdolność produkcyjną na poziomie 150 000 egzemplarzy rocznie. Fabryka rozpocznie produkcję seryjną w drugiej połowie 2025 roku, a elastyczny proces produkcji będzie możliwy dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, takich jak metoda komórkowa. Nowy zakład produkcyjny ma niski ślad węglowy, a Hyundai Motor Group planuje zainwestować 24 biliony KRW (ok. 18 mld USD) do 2030 roku w auta elektryczne produkowane w Korei.
Fabryka aut elektrycznych PBV
W Hwaseong w Korei Południowej, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę zakładu przeznaczonego do produkcji samochodów elektrycznych typu PBV. Wzięli w niej udział przedstawiciele rządu, Prezes Hyundai Motor Group – Euisun Chung, Prezes i Dyrektor Generalny Kia – Ho Sung Song – oraz pracownicy Hyundai Motor Group i przedstawiciele przemysłu części samochodowych.
Zobacz: Test Kia Sportage Hybrid
Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia, ogłosił, że do 2030 roku Kia, Hyundai Motor i Hyundai MOBIS planują zainwestować 24 biliony KRW (około 18 miliardów dolarów amerykańskich) w krajowy przemysł samochodów elektrycznych. Nowa fabryka Kia, o rocznej zdolności produkcyjnej 150 000 samochodów, zostanie zbudowana na terenie o powierzchni ok. 40 tysięcy hektarów i rozpocznie seryjną produkcję w drugiej połowie 2025 roku. Zakład będzie również dążyć do osiągnięcia maksymalnej wydajności dzięki zaawansowanym systemom produkcji Hyundai Motor i technologii Kia „E-FOREST”, jak również innowacyjnym technologiom minimalizującym emisję dwutlenku węgla.
Nowe metody produkcji aut
Nowa fabryka wykorzysta innowacyjne procesy produkcyjne, takie jak tzw. metoda komórkowa, która umożliwia produkcję samochodów w oparciu o różnorodne wymagania klientów, a także najnowocześniejszy system produkcji, łączący metodę komórkową z systemem przenośników stosowanych przy produkcji seryjnej. Fabryka zostanie zbudowana jako niskoemisyjna, wykorzystująca suchą kabinę lakierniczą i przyjazną dla środowiska metodę lakierowania, która zmniejsza emisję dwutlenku węgla o około 20 procent w porównaniu z istniejącymi metodami.
Dodaj komentarz