Nissan przedstawił nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych X-in-1, która ma na celu zwiększenie konkurencyjności aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd e-POWER. Dzięki wykorzystaniu modułowej konstrukcji i najważniejszych elementów w obu typach aut, koszty produkcji mają zostać obniżone o 30% w 2026 roku.
Nissan zaprezentował dziś nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1”. Jej głównym założeniem jest to, aby najważniejsze elementy układu napędowego w samochodach elektrycznych oraz w modelach wyposażonych w napęd e-POWER były wykorzystywane we obu typach pojazdów, a także miały modułową konstrukcję. Dzięki temu, koszt ich produkcji i rozwoju w 2026 roku zostanie obniżony o 30% w porównaniu z kosztami z 2019 roku.
Strategia X-in-1
Dzięki strategii „X-in-1”, Nissan planuje zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych oraz modeli z napędem e-POWER. Firma opracowała już prototypowy układ napędowy „3-in-1”, składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-POWER przewidziano prototypowy układ napędowy „5-in-1”, który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową.
Zobacz: Nowy Nissan X-Trail e-4ORCE: pierwsze wrażenia i opinie po testach w górach
Strategia „X-in-1”, która obejmuje rozwiązania „3-in-1”, „5-in-1” oraz inne możliwe warianty, została opracowana, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych oraz modeli e-POWER. W 2010 roku Nissan jako pierwszy producent samochodów wprowadził na rynek masowo wytwarzane auto elektryczne – model LEAF. Ciągłe ulepszanie technologii związanych z elektryfikacją gamy pojazdów wynika z tego, że Nissan uważnie słucha uwag właścicieli samochodów elektrycznych na całym świecie.
W 2016 roku wprowadził na rynek zelektryfikowany układ napędowy e-POWER, który charakteryzuje się wyjątkową konstrukcją i wykorzystuje technologię z samochodów elektrycznych. Modele z napędem e-POWER są w 100% napędzane przez silnik elektryczny i zapewniają taką samą przyjemność z jazdy, jak auta tego rodzaju.
Na czym polega nowa strategia Nissana?
Podejście „X-in-1″ do rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych zapewnia następujące korzyści:
- Wspólne wykorzystanie i modułowa konstrukcja głównych komponentów zwiększają wydajność produkcji i obniżają koszt opracowania układu napędowego o około 30% w porównaniu z tymi w 2019 roku. Nissan zamierza osiągnąć ten sam poziom cen modeli z napędem e-POWER i samochodów wyposażonych w silnik spalinowy do około 2026 roku.
- Zmniejszenie rozmiaru i masy jednostki napędowej poprawia właściwości jezdne samochodu oraz minimalizuje hałas i wibracje.
- W nowo opracowanym silniku elektrycznym zmniejszono wykorzystanie ciężkich pierwiastków ziem rzadkich do maksimum 1% wagowo.
- Wykorzystanie głównych komponentów i sposób zarządzania pracą układu napędowego w modelach e-POWER zapewniają bardzo dobre wrażenia z jazdy, charakterystyczne dla samochodów elektrycznych marki Nissan.
Zobacz: Ładowanie akumulatora rozładowanego do „zera”
Wiceprezes Toshihiro Hirai, który kieruje działem rozwoju układów napędowych w samochodach elektrycznych, powiedział: „W pełni wykorzystujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie z ponad dziesięciu lat rozwoju i produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy, nadal będziemy tworzyć nową wartość dla klientów i dostarczać im samochody w 100% napędzane silnikiem elektrycznym – zarówno auta elektryczne, jak i modele z napędem e-POWER. Staną się one powszechnie dostępne”.
W ramach długoterminowej strategii – Nissan Ambition 2030 – do 2030 roku firma zamierza wzbogacić ofertę o 27 nowych zelektryfikowanych samochodów, w tym o 19 aut elektrycznych, oraz w stosownym czasie wprowadzić na główne rynki najbardziej dla nich odpowiednie modele.
Zobacz: Nissan przyspiesza elektryfikację swojej gamy samochodowej
Dodaj komentarz