Wstrzymanie produkcji Forda Focusa RS III to podobno tylko plotki. Firma ma jednak problem z opóźnieniami w dostawie aut do klientów. W czym tkwi problemy? Udało się nam to ustalić.
Ford Focus RS Mk3 to niesamowity hot-hatch. Wyposażony w aż 350-konny silnik 2.3 EcoBoost i napęd czterech kół potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 266 km/h! Cechą szczególną, która go wyróżnia na tle innych sportowych kompaktów, jest jednak jego napęd 4×4, którego nietypowa konstrukcja pozwala mu na jazdę we w pełni kontrolowanym poślizgu. Tym samym potrafi zrobić to, czego nie jest w stanie wykonać znacznie droższe Audi RS3 Sportback. Problem w tym, że opóźnienia w procesie produkcji są poniekąd związane właśnie z układem przeniesienia napędu.
Zobacz: Ford Focus RS III – osiągi, dane techniczne i cennik
Jak udało nam się ustalić, Ford ma problem dostawcą części do tylnego dyferencjału. Okazuje się, że przy wysokich temperaturach, powstałych na skutek jazdy autem w trybie Drift Mode, tylny dyferencjał RDU ma problemy z uszczelnieniem, w wyniku czego wycieka z niego olej.
Co więcej wysoka temperatura oleju powoduje, że dyferencjał musi zostać odłączony i auto traci napęd tylnej osi do momentu aż olej ostygnie. Układ przeniesienia napędu na cztery koła opracował koncern GKN specjalizujący się w tej dziedzinie. Problem polega na tym, że nie wiadomo kiedy i w jaki sposób wada RDU zostanie wyeliminowana.
Zobacz: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi Diesel
Czy procesu produkcji Forda Focusa RS III został wstrzymany? Trudno powiedzieć. Zdaniem przedstawicieli Forda produkcja trwa. Jeśli tak jest, to najprawdopodobniej producent chce wyeliminować usterkę już bezpośrednio „na samochodach”, a nie na taśmie produkcyjnej. Prawdopodobnie liczy na to, że będzie to krótsza droga. Zobaczymy. Wszystko jednak wskazuje na to, że większość klientów otrzyma auta najwcześniej pod koniec 2016 roku.
Zobacz: Ford Focus RS III od Mountune – jeszcze więcej mocy!
Już Są!!!
http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,4709.75.html
No i co z tego? Przecież na Polskę jest tylko 78 szt. przewidziane do sprzedaży i nie wiem gdzie u nas można uczciwie zarobić 160 tys. Także złodzieje poczekają na opóźnienie i chyba nie będą protestować, bo Fiskus zacznie się interesować: jak naciułali uczciwie tyle grosza!
Co więcej wszystkie egzemplarze Focusa RS przeznaczone na Polskę są już sprzedane! Auto mimo wszystko nadal uważam za świetne. Liczę na to, że wyeliminują usterkę RDU.
Jakie firma Ford ma opóźnienia skoro termin ostateczny dostawy przewidziany jest na 30,04…a mamy początek lutego ?!?
Są opóźnienia i to dość znaczne. Kontaktowałem się z przedstawicielami marki i twierdzą, że każdy przypadek rozpatrywać trzeba indywidualnie. Dawno zamawiałeś? Pierwsze partie mają być podobno do odebrania na przełomie marca-kwietnia (o ile GKN rozwiąże szybko problem). Brana jest pod uwagę podobno też opcja, że auta zostaną dostarczone szybciej do klientów, a naprawa RDU nastąpi już w drodze akcji serwisowej.
W drugiej połowie października, załapałem się na końcówkę.
Znajomy zamówił na samym początku sprzedaży i zna już vin. Od poznania vin-u do dnia dostawy zwyczajowo mija miesiąc także pierwsze auta powinny być na początku marca.
Czy to był przedstawiciel Forda DE czy PL?
Z Polski. Ale o opóźnieniach są też informacje na zachodnim forum Focusa RS. No coś na rzeczy niestety jest. Ale bądźmy dobrej myśli!
Zamawiałem RS-a w styczniu i mam wpisany termin odbioru ‚do czerwca’ 2016. Produkcja, na podstawie oficjalnego komunikatu zamieszczonego na stronie Forda, została ograniczona do końca lutego jedynie do egzemplarzy testowych, przewidzianych dla dealerów., tzn. w lutym zostaną wyprodukowane tylko demówki – na pewno nie samochody dla klientów. Kiedy produkcja ruszy – nie wiadomo
Dzieki Łukaszu za informacje! Kolejny news, moglbys podeslac to pismo na naszego maila? Chcialbym porownac je z tym, ktore sam dostalem. redakcja@dailydriver.pl
Na forach mozna przeczytac, ze produkcja juz zostala wznowiona, a problemem byla wadliwa uszczelka w tylnym dyfrze. Ja mam juz swoj VIN od jakis 3 tygodni, ale nadal nie wiem, kiedy bede mial samochod 🙂
Dzieki Mateuszu!!!
Ciekawa notatka pojawiła się w UK – tzn. zamieszczono w niej informacje, na temat zależności między datą zamówienia, a dostarczeniem samochodu. Zaznaczam, że może to dotyczyć tylko UK. Co nie zmienia faktu, że rok czekania, to delikatna przesada.
http://www.focusrs.org/forum/attachments/4960d1455380060-uk-delays-image.jpeg?cmps=1
To jest zgroza jeśli to faktycznie będzie prawda….
Trzeba się domagać mega zadośćuczynienia za takie terminy !
Przynajmniej wiecie, że w końcu dostaniecie. Obudziłem się ze zmianą auta pod koniec stycznia i nie przyjmowali już zamówień ani u nas ani w Niemczech. Czy starczy mi tyle cierpliwości, Boże dopomóż!
…facet z Pruszkowa wygrał bodaj konkurs w Motorze albo AŚ i chce sprzedać. Założył temat o tym na ford klub polska
Zastanawia się jaka będzie utrata wartości jak nim trochę pojeździ, ale parę osób już mu zapowiedziało chęć kupna.
No i stało się. Oficjalna korespondencja od dealera z info że termin dostawy przesuwają z 31.04 na 31.08. Przy okazji nie ma mowy o żadnej rekompensacie nie usłyszymy nawet słowa przepraszam. Albo czekasz albo wypad….
…król hot-chatchy którego mało kto widział a jeszcze mniej nim jeździło. Łączny czas oczekiwania 10 mcy !!!….i to tego to olewcze podejście dealera 🙁
kurcze, współczuje. Nie lubię mieć racji w takich nieciekawych sprawach. Uważam, że należy się rekompensata za tak mocno wydłużony czas realizacji zamówienia. Niech przynajmniej zaoferują przedłużoną gwarancję albo darmowe przeglądy itp. A możesz podesłać do mnie skan pisma, które otrzymałeś z usuniętymi danymi personalnymi? Opublikowałbym je w treści artykułu aby pokazać, że problem faktycznie jest, a kierownictwo firmy powinno jednak lepiej zadbać o klienta.
Do mnie wczoraj dzwonił dealer i przekazano mi, że samochód zostanie wyprodukowany pod koniec kwietnia. Do odbioru w salonie będzie pod koniec maja/na początku czerwca. Termin odbioru w umowie mam wpisany na koniec czerwca. Samochody testowe też zostaną dostarczone do PL w podobnym terminie. Co do podejścia dealerów to wydaje mi się, że kłopot jest z centralą forda. Kompletny brak komunikacji pomiędzy Ford Store’ami a centralą. Z tego co czytam na róznych zagranicznych forach to to samo jest w innych krajach. W USA zdarzały się nawet przypadki, że ludzie podposywali umowy, wpłacali zaliczki, czekali kilka miesięcy po czym dealer „radośnie”… Czytaj więcej »
A u jakiego dealera / jakie miasto zamawiałeś jeśli mogę spytać? Z tego co wiem pozostali znani mi oczekujący dostali takie samo pismo jak ja z prośbą o podpisanie akceptacji wydłużenia dostawy na 31.08. Jesteś wyjątkiem;)
Czy to dziwne że ja nie mam jeszcze żadnych informacji?
Ja już dostałem kolejne sprostowanie że będzie do końca czerwca. Po czym następne żebym tego info nie brał jako 100% pewnego…to jest jakiś cyrk dosłownie. Komunikacja na linii Ford PL — Ford Store jest na tragicznym poziomie.
Skoro Ford ma takie problemy z małoseryjnym autem, to ciekawe jakie opóźnienia będzie mięć Alfa Romeo z Giulią…
Sorry za brak odpowiedzi , nie zaglądam tutaj regularnie. Zamawiałem w Auto Nobile w Warszawie. Z tego co wiem to informacja o dostawie do końca sierpnia to była jakaś jednostkowa pomyłka, która wygenerowała takie zamieszanie.
Podasz maila to Ci przeforwarduje do co dostałem.
Jasne! z góry dziękuję! redakcja@dailydriver.pl
W końcu jakieś pozytywne wieści….skoro to tylko uszczelka to może jakiejś mega obsuwy nie będzie…
Farciarz z Ciebie że jeszcze w styczniu się załapałeś…Bemo Wwa wyprzedała swój przydział już w październiku.
Z drugiej strony po tym co piszesz…to czarno to widzę. Szkoda że dealerzy nie odzywają się do klientów z oficjalnymi informacjami. Wszystko odbywa się na drodze nieoficjalnych , niekonkretnych wrzutek a to rodzi spekulacje i domysły…
Szkoda, że PR-owcy Forda nabierają wody w usta także przed mediami. Twierdzą, że nie mają konkretnych informacji… No to kto ma je mieć jak nie przedstawiciele marki? Po prostu łudzą się, że zdążą zażegnąć problem, zanim zrobi się o nim głośno. Liczę na to, że dzięki temu tekstowi i Waszym cennym komentarzom, ktoś w końcu da jasną odpowiedź jak duży jest problem z produkcją Focusa RSIII i kiedy problem zostanie rozwiązany.
Co za prostackie pieprzenie. Ja kupiłem (tzn zamówiłem) …i nigdy nikomu niczego nie ukradłem.
Super! Jak człowiek chce, to wszystko potrafi. A na jaką specyfikację się zdecydowałeś? Brałeś opcjonalne kubełki Recaro czy pozostałeś przy standardowych Recaro z Forda Focusa ST? No i jaki kolor lakieru?
Bez kubełków. STkowe „krzesełka”. W kubłach nie podoba mi się brak regulacji góra dół. Siedzi się za wysoko.
Lakier magnetic grey. Nie muszę się rzucać w oczy…przynajmniej nie z daleka;)
Przyznam, że to bardzo dobry wybór. ST-kowe kubełki to i tak najciaśniejsze siedzenia w jakich dotąd siedziałem, a do tego można spokojnie zrobić na nich trasę 400-500 km (sprawdzone na 570 km). Kubełki opcjonalne wydawały mi się nieco mniej otulające ciało za to dużo mniej wygodniejsze (twarde siedzisko i oparcie, jak to kubły). Brak regulacji góra dół też może przeszkadzać. Co ciekawe jeszcze mniejsza regulacja dostępna jest w opcjonalnych kubłach w nowym Audi R8. Jak odbierzesz auto to proszę odezwij się do mnie na fb 🙂
Kubły są mega wygodne,nie jest istotna miękkość siedziska tylko kształt. Jest to wynik doświadczenia 110 000 km RS II. Do wysokości szybko się przyzwyczaiłem i nie stanowi to żadnego problemu.
a jakiejś jesteś postury? Bo ja bardziej raczej jestem szczupak i kubełkach z ST jestem wręcz zamurowany.
Pozazdrościć! Dobry gust!
Ale kubły mimo, że nie mają regulacji góra / dół i tak siedzą niżej niż krzesełka ustawione na sam dół.
Siedziałem w ST mk3…po obniżeniu do samego dołu stwierdzam że jest jak dla mnie ok. RSowe podstawowe fotele sa identycznie w 99%. Natomiast kubły za zbyt wysokie osadzenie krytykowali w testach.
W realu nie siedziałem w RSie mk3 , na to mieli okazję tylko wybrańcy. Poza tym jednak 6k dopłaty do kubełków mnie odstrasza….
Ford krytykę przyjął, kubły będą znacznie niżej. Aktualnie ich mocowanie jest przeprojektowywane. RSy z kubłami będą dopiero produkowane od kwietnia.
I wlasnie za to cenie Forda w ostatnich latach. Chcieli ludzie tanie RWD, ktore skreca, ma dobre silniki i wyglada dobrze? No to dali Mustanga. Chcieli hot hatcha ktory daje fun w zakrętach a nie tylko na wprost? No to go stworzyli. I to jest wlasciwe podejscie do klienta. Tak trzymac. Wierze ze i RDU naprawią.
Czesc! Rownież mam zamówionego RS w tym samym kolorze i bez kubełków. Wychodzę z tego samego założenia co Ty. Zastanawiam się tylko kiedy wreszcie auta wyjada z fabryki… Fajnie by było zrobic cos w rodzaju zlotu 😉
Oo…a myślałem że wszyscy łyknęli nitrous blue…:)
Magnetic to nie jest mój wymarzony kolor ale wypadło na niego drogą eliminacji. Szkoda że nie ma w palecie np deep impact blue z Mustanga lub performance blue z RS mk2.
Co do spotu jestem za ! Można się łatwo skrzyknąć na fordtuning.pl
U mnie tak samo, zastanawiałem się nad steath grey, ale zostało na magneticu. Strasznie podobał mi się kolor niebieski w ktorym zaprezentowano pierwszy raz nowego RS, ale niestety nie był dostępny. Zaraz zobacze stronkę
Na głównym forum masz 2 tematy o RSie…w temacie spotu/zlotu możesz założyć swój. ..ja pociągnę dalej. Na forum jest trzech przyszłych właścicieli RS mk3…z Tobą byłoby już czterech 😉