Bugatti nie zrezygnuje z silnika spalinowego. Mimo przejęcia przez firmę Rimac, producenta aut elektrycznych, następca Chirona ma mieć jeszcze mocniejszy silnik W16. Taką deklarację złożył niedawno Mate Rimac w jednym z wywiadów.
Podczas, gdy producenci samochodów wycofują coraz więcej swoich 12- i 8-cylindrowych silników z oferty, jedyny 16-cylindrowy silnik produkcyjny na rynku firmy Bugatti wydaje się być niezagrożony. Wszystko wskazuje na to, że następca obecnego Bugatti Chirona również otrzyma też potężny, benzynowy motor spalinowy. Tym samym, Bugatti podobnie jak Ferrari, nie zamierza przejmować się zakazem sprzedaży samochodów spalinowych.
Mate Rimac pomoże stworzyć spalinowego następcę Bugatti Chirona
Chorwacki wynalazca i przedsiębiorca Mate Rimac założył firmę Rimac Automobili w 2009 roku, której dziełem jest m.in. elektryczny hipersamochód Nevera o mocy 1900 KM. Niedawno informowaliśmy o tym, że Rimac porozumiał się z Porsche AG, czego efektem stał się fakt, że ponad 52% akcji firmy Rimac nadal należy do samego Mate Rimaca, a 24% jest w rękach Porsche AG. I odwrotnie, od 2 listopada 2021 roku 55% Bugatti należy do grupy Rimaca, a pozostałe 45% do Porsche. W ramach umowy Mate Rimac otrzymał stanowisko dyrektora generalnego Bugatti.
Każdy, kto jednak pomyślał, że Bugatti może mieć swoją przyszłość wyłącznie jako producent aut stricte elektrycznych może odetchnąć z ulgą – Bugatti zostaje w Molsheim, a tamtejsza produkcja zapewnia jakość, która z jednej strony imponuje Mate Rimacowi, ale którą chciałby on wesprzeć swoją wiedzą i jeszcze udoskonalić. I wykorzystać potencjał jakie drzemie w silniku W16. Bo jak sam uważa, nie ma żadnych ideologicznych lęków przed jednostkami spalinowymi i imponuje mu to, co grupa Volkswagena osiągnęła tworząc Veyrona. Co więcej ostatnio przekazał jasny komunikat:
Dalej rozwijamy silnik spalinowy: w Bugatti jest przyszłość silników spalinowych!
Dodał przy tym, że satysfakcjonuje go tylko to, co najlepsze, bo może to inspirować przyszłe pokolenia. Nie wiadomo jeszcze, kiedy nadejdzie następca Bugatti Chiron , którego produkcja trwa od 2016 roku. W wersji Super Sport, 16-cylindrowy silnik Chirona generuje moc aż 1600 KM, co pozwala rozpędzić go do prędkości 490 km/h.
Zobacz: Bugatti Chiron rozpędził się do prawie 500 km/h!
Ponieważ Mate Rimac chce jeszcze bardziej poprawić osiągi modeli Bugatti, następca Chiron prawdopodobnie będzie miał ponad 1700 KM, a następnie prawdopodobnie osiągnie prędkość maksymalną ponad 500 km/h. Mate podkreśla przy tym, że o ile auta elektryczne mają krótkie czasy przyspieszenia, to osiąganie wysokich prędkości pozostaje, tym bardziej na dłuższych dystansach, domeną samochodów z silnikami spalinowymi. Nie da się póki co tego zmienić.
Zobacz: Rimac przejął Bugatti! Siedziba nowej firmy przenosi się do Chorwacji!
Dodaj komentarz