REKLAMA

BMW M5 CS oficjalnie wycofane ze sprzedaży!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: BMW · Dodane: 31 stycznia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Koniec produkcji BMW M5 CS. Sportowa limuzyna z Monachium nie jest już dostępna do kupienia u dilerów i została wycofana z konfiguratora. Ile sprzedano łącznie wszystkich egzemplarzy BMW M5 CS?

Wersje CS (Competition Sport) w BMW istniały przez lata tylko dla modeli M2, M3 i M4. W 2021 roku BMW po raz pierwszy wprowadziło także M5 CS. W dniu premiery niemiecka firma nie ograniczała liczby egzemplarzy przeznaczonych do sprzedaży, ale od razu zastrzegła, że możliwości produkcyjne i czas budowy ograniczą liczbę dostępnych samochodów. Wtedy mówiono o liczbie raczej czterocyfrowej. Po niespełna roku czas się skończył i obecnie nie można już zamawiać BMW M5 CS. Łącznie sprzedano około 1100 sztuk BMW M5 CS co oznacza świetną wiadomość dla właścicieli. Jeśli zechcą się kiedyś rozstać ze swoim egzemplarzem, to mogą liczyć na pokaźną sumę. Tym bardziej, że nie będzie więcej specjalnych modeli z serii F90 a obecna M5 ma być ostatnią wyposażoną w napęd oparty wyłącznie na silniku V8.

BMW M5 CS – czym różni się od BMW M5 Competition

BMW M5 CS to wersja, która dawać więcej przyjemności z jazdy na torze. Silnik 4.4 V8 twin-turbo o mocy 635 KM (10 KM więcej niż w Competition) rozpędza auto 0-100 km/h w 3,0 sekundy. W stosunku do M5 Competition, wersja CS jest o 70 kg lżejsza (1825 kg) co jest zasługą m.in. standardowego w tym modelu węglowo-ceramicznego układu hamulcowego. Do tego auto otrzymało w standardzie opony Pirelli P Zero Corsa z kutymi alufelgami, amortyzatory z BMW M8 Gran Coupé z nowo dostrojonymi sprężynami obniżającymi auto o 7 mm względem wersji M5 Competition i przeprojektowany aktywny układ wydechowy.

BMW M5 CS jest lżejsze i mocniejsze o odmiany Competition, a do tego ma zmodyfikowane zawieszenie. 

BMW M5 CS otrzymało też wiele elementów wykonanych z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Są to m.in. maska silnika, przedni splitter, obudowy lusterek zewnętrznych, tylny spoiler czy dyfuzor. Z włókien węglowych wykonano także fotele M z przodu i dwa pojedyncze z tyłu. Całość przełożyło się oczywiście na wysoką ceną, która w Polsce zaczynała się od 849 900 zł.

Zobacz: Toyota GR Supra otrzyma manual i silnik S58 z BMW M3? Niewykluczone!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności