Toyota GRMN Yaris to model limitowany. Wyróżnia go przede wszystkim niższa masa, z uwagi na włókno węglowe, którego jest w tym samochodzie zaskakująco dużo. Ale to nie jedyne modyfikacje i zmiany na tle GR Yarisa.
Toyota przygotowała kolejną, jeszcze bardziej radykalną wersją swojego sportowego hot hatcha. GRMN Yaris to jeszcze bardziej radykalny model, który nie bez przyczyny został określonym skrótem „Gazoo Racing Meisters of Nürburgring”. Niestety model ten będzie limitowany i dostępny tylko w Japonii. Ale co ciekawe, mimo ograniczonej podaży, ma być oferowany w 3 wersjach. To dość zaskakujące, jak na tak krótką serię produkcyjną.
GRMN Yaris – zmiany i modyfikacje techniczne
Zacznijmy od standardowej wersji GRMN Yaris, której specyfika dotyczy również pozostałych dwóch wariantów. Przede wszystkim wyraźnie obniżono masę samochodu. Toyota GRMN Yaris jest lżejsza o 20 kg niż GR Yaris, mimo że przecież GR także ma dach z włókna węglowego. Ale w GRMN Yaris z włókna jest jeszcze maska oraz tylny spojler, a do tego usunięto tylną kanapę. Samochód różni się też nieco wymiarami. GRMN Yaris jest o 50 milimetrów szerszy i niższy, a do tego ma on aż 545 dodatkowych punktów zgrzewania karoserii, które zwiększają jej sztywność.
Zobacz: BMW wprowadzi nowe silniki benzynowe i diesla, w tym R6 oraz V8!
Odnośnie silnika, to nie przeszedł on żadnych modyfikacji pod kątem mocy. Nadal ma 272 KM (w Japonii zawsze tyle miał) i 370 Nm momentu obrotowego. Choć producent nie podaje informacji o osiągach, to auto powinno być dynamiczniejsze. GRMN Yaris ma bowiem 6-biegową skrzynię manualną o skróconych przełożeniach względem wersji GR. Inne są też mechanizmy różnicowe na obu osiach.
GRMN Yaris Circuit lub Rally
Dwie pozostałe wersje, to podobnie jak w przypadku modelu GR Yaris, to po prostu konkretne pakiety specjalnego wyposażenia– Circuit (tor) oraz Rally. Pierwszy z nich dostępny będzie jedynie dla 50 egzemplarzy, i obejmować ma m.in. 18-calowe obręcze kół BBS, mocniejsze hamulce, regulowane amortyzatory Bilstein, zmodyfikowane zderzaki. Z kolei wariant Rally będzie mieć zmodyfikowane zmienione zawieszenie (zwiększony o 10 mm prześwit) i krótsze stabilizatory, płyty ochronne podwozia oraz klatkę bezpieczeństwa. Wariant ten dostępny będzie bezpośrednio u dealera.
Auto dostępne będzie tylko w Japonii, ale ceny raczej nie są zachęcające. Standardowa wersja GRMN Yaris kosztuje równowartość 56 314 euro, z pakietem Circuit około 65 000 euro, a wersja Rally 64 486 euro. Co ciekawe, dla tych, którzy nie mogą nabyć limitowanego GRMN Yarisa, Toyota ma wprowadzić od jesieni pakiet akcesoriów firmy GR Parts, poprawiający konwencjonalnego GR Yarisa. Ceny i zakres modyfikacji nie są jeszcze tutaj znane, ale jest szansa, że trafi on na wybrane rynki Europy.
Zobacz: Silnik Toyoty GR Yaris przerobiony na wodór! Oto przyszłość motoryzacji!
Dodaj komentarz