Abarth 595 otrzymał kolejny lifting. Odświeżone zostały wersje 595, Turismo, Competizione i Esseesse. Co się zmieniło? Po czym poznać Abartha po liftingu? Czy pojawiły się bardziej rewolucyjne nowości?
Odświeżona gama modelowa Abartha 595 nie rzuca na kolana zmianami. Te są bardzo delikatne, chociaż za sprawą kilku detali, nie powinno być problemu z odróżnieniem nowego modelu od poprzedników. O ile tylko uwaga obserwatora będzie naprawdę mocno skupiona na aucie. Mimo wszystko cieszy fakt, że ten istniejący od 13 lat na rynku model nadal cieszy takim powodzeniem. Bo nawet bez większych zmian cały czas sprzedaje się naprawdę dobrze.
Abarth 595 po liftingu 2021′
Co się zmieniło? Niewiele. Gama obejmuje 4 wersje. Bazę stanowi Abarth 595 o mocy 145 KM, nieco mocniejsza jest odmiana Turismo o mocy 165 KM, a na szczycie oferty znajdują się wersje Competizione i Esseesse napędzane 180-konnymi silnikami. Podobnie jak było to dotąd, dwie najmocniejsze wersje wyraźnie różnią się od pozostałych pod katem technicznym. Na ich standardowym wyposażeniu jest turbosprężarka Garrett GT1446 (która jest też w wersji Turismo), mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy (szpera), amortyzatory Koni FSD na obu osiach i hamulce Brembo ze stałymi, aluminiowymi zaciskami.
Moc przekazywana jest na przednią oś przez 5-stopniową, ręczną skrzynię biegów lub przez zautomatyzowaną, sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. Hamulce nadal nie rozpieszczają gabarytami. Przednie tarcze są wentylowane i mają średnicę 284 mm, a tylne lite tylko 240 mm.
Zmiany widać w wyglądzie nadwozia Abartha. Nowe są lakiery (matowy Rally Blue), tytanowe rury wydechowe do układu wydechowego Akrapovic w wersji Esseesse i wzory alufelg. W kabinie kokpit może być obszyty alcantarą, a fotele wykonane z włókna węglowego (podobnie jak nowy lewarek skrzyni), albo obszyte brązową skórą pikowaną (w wersji Turismo o stylu bardziej GT).
Abarth 595 po liftingu 2021′ – wnętrze
Odświeżony model można poznać jednak przede wszystkim po tym, że przycisk Sport jest teraz oznaczony logiem Skorpiona zamiast napisu. Co więcej dostępna jest też nowa wersja systemu uConnect z 7-calowym wyświetlaczem, obsługującego Apple CarPlay i Android Auto. Klient może też zamówić profesjonalne nagłośnienie BeatsAudio o mocy 480W oparte na 8-głośnikach.
W zakończonym właśnie 2020 roku, Abarth 595 był wyjątkowo chętnie wybierany przez klientów. Jego udział w rynku wzrósł o prawie 50% w porównaniu do roku ubiegłego. Ten sukces zawdzięcza swojemu wyjątkowemu charakterowi i pasji wielu fanów – powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth na region EMEA.
Zobacz: Ile silników i aut marki Fiat, Abarth i Lancia wyprodukowano w Polsce w 2020 roku?
Dodaj komentarz