Jakie marki samochodowe mają najwyższą wartość na rynku? Według raportu „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands 2020” opracowanego przez Kantar, liderem jest japońska Toyota. Tuż za nią plasuje się Mercedes-Benz i BMW. Wysokie miejsce zajmuje w nim też Tesla.
Toyota zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej w najnowszym raporcie „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands 2020”. W badaniu międzynarodowej firmy badawczej Kantar, japonska marka została liderem producentów samochodów po raz 8. z rzędu i 13. od początku istnienia tego badania. Wartość marki Toyota wyniosła w tym roku 28,38 miliardów dolarów, jak wynika z oceny firmy Kantar. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 48. miejsce i jest pierwszą z zaledwie 3 marek motoryzacyjnych w Top 100 rankingu BrandZ.
Co ma wpływ na wysoką wartość marki Toyota?
Raport „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” powstaje na podstawie wielu różnych wskaźników, takich jak wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii (niestety ten parametr jest traktowany bez zagłębiania się w realną „ekologiczność” danego rozwiązania przyp. red.).
Pozycja | Marka | Wartość marki w 2020 (w mld dolarów) |
1 | Toyota | 28,388 |
2 | Mercedes-Benz | 21,349 |
3 | BMW | 20,517 |
4 | Tesla | 11,35 |
5 | Ford | 10,067 |
6 | Honda | 9,974 |
7 | Nissan | 8,658 |
8 | Audi | 7,334 |
9 | Volkswagen | 6,462 |
10 | Porsche | 5,606 |
Zobacz: Tani wodór będzie produkowany ze sztucznych liści?
Fundamentem dominującej pozycji marki Toyota w branży motoryzacyjnej jest zaangażowanie w rozwój niskoemisyjnych napędów. Toyota dysponuje najbardziej zaawansowanymi technologiami niskoemisyjnych napędów, zarówno w dziedzinie pełnych hybryd i hybryd plug-in, jak i elektrycznych napędów na wodór. Dzięki temu nie tylko na bieżąco spełnia normy Unii Europejskiej i regulatorów w pozostałych regionach świata, ale wyznacza standardy w dziedzinie zaawansowania technicznego oraz skuteczności w redukcji zużycia paliw i energii przez samochody.
Zobacz: Hybrydowa Toyota Yaris z poważną wadą układu napędowego!
Jednocześnie firma prowadzi intensywne inwestycje w technologie autonomicznego prowadzenia, systemów bezpieczeństwa, usług internetowych i łączenia aut w sieci, robotyki oraz współdzielenia pojazdów. Siła marki wynika także z utrzymującej się od dekad renomy Toyoty jako producenta bardzo wysokiej jakości samochodów o bardzo wysokiej trwałości i niezawodności. Toyota jest największym producentem hybryd, który od ponad 20 lat rozwija tę technologię – do dziś dostarczyła klientom ponad 15 milionów hybryd. Jednocześnie marka rozpoczęła realizację programu wprowadzenia do sprzedaży 10 modeli elektrycznych na baterie do 2025 roku, a równolegle rozwija samochody elektryczne na wodór.
Zobacz: Hybrydowe Toyoty z wadą napędu! 750 tysięcy aut wezwanych do ASO!
Źródło: materiały prasowe Toyoty
Dodaj komentarz