Tydzień z Volkswagenami z serii R! Testuj sportowe wersje w Warszawie!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 3 września 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nie lada gratka dla fanów sportowych Volkswagenów z serii R! W tym tygodniu w Volkswagen Home w Warszawie będzie można zobaczyć i sprawdzić sportowe modele niemieckiego producenta. Oprócz seryjnych egzemplarzy pojawią się także wersje wyczynowe.

Dokładnie 2 września w Volkswagen Home, butikowym salonie marki mieszczącym się w Warszawie przy ulicy Karolkowej, ruszyła akcja promująca sportowe modele marki z serii R. Na żywo będzie można zobaczyć, zarówno dobrze znanego Golfa R, jak i rynkową nowość czyli T-Roca R, którym niedawno pisaliśmy. To jednak nie koniec atrakcji, bo niemieka firma ściągnęła do salonu także samochód sygnowany legendarnym znakiem zespołu rallycrossowego VW POLO R WRX Supercar!

Tydzień „R”

Odnośnie ekspozycji, do próbnych, nocnych jazd udostępniony zostanie Golf R. Model T-Roc R będzie natomiast dostępny jako model ekspozycyjny, w którym będzie można jednak usiąść i wstępnie się z nim zapoznać. W sobotę, 7 września ekspozycja zostanie przeniesiona na teren zawodów Gymkhana GRiD Warsaw. Każdy, kto zdecyduje się na zakup auta w Volkswagen Home w pierwszym tygodniu września, otrzyma dwa zaproszenia na to wydarzenie. W Gymkhana GRiD Warsaw weźmie udział 64 kierowców z całego świata, w tym m.in. Petter Solberg.

Volkswagen Golf R z pakietem Performance

Zarówno T-Roc R, jak i Golf R seryjnie są wyposażone w 7-biegową przekładnię z dwoma sprzęgłami i w napęd na cztery koła 4MOTION. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik 2.0 TSI T-Roca R i Golfa R osiąga moc, odpowiednio, 300 KM i 310 KM. Maksymalny moment obrotowy ma identyczną wartość – 400 Nm. Pod względem osiągów oba modele nie zawodzą. W obu przypadkach auta przyspieszają od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund, a maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Sportowo zestrojone układy zawieszenia i kierowniczy obydwu modelom zapewniają bardziej precyzyjne prowadzenie w stosunku do wersji seryjnych. Teoretycznie, T-Roca R i Golfa R można dostosować nawet do potrzeb jazdy po torze korzystając z dodatkowego trybu jazdy Race, w który nie są wyposażone inne wersje tych modeli oraz dezaktywując układ stabilizacji toru jazdy ESC (ESC off). Optymalny start ułatwia system Launch control.

Zobacz: VW T-Roc R to najdroższy sportowy crossover na rynku!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności