Sprzedaż aut hybrydowych w Polsce nadal bardzo słaba

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 25 listopada 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Sprzedaż aut w Polsce jest wyższa na tę chwilę niż w 2018 roku. Dużo większe jest zainteresowanie samochodami z napędem alternatywnym, zwłaszcza hybryd. Te ostatnie nadal jednak stanowią tylko niewielki odsetek wszystkich aut sprzedawanych w Polsce.

Jak wynika z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy KPMG. od początku 2019 roku zarejestrowano w Polsce ponad 410 tys. aut osobowych. Eksperci jednocześnie silnie lobbują, aby zwrócić uwagę na duży wzrost sprzedaży aut z napędami alternatywni, który sięgnął ponad 60 procent. Jednak w stosunku do całej sprzedaży samochodów, zainteresowanie hybrydami czy tym bardziej „elektrykami” jest mizerne.

Lekki wzrost sprzedaży aut po III kwartałach 2019 roku

Raport PZPM wskazuje, że w trzech pierwszych kwartałach 2019 roku w Polsce zarejestrowano 410,8 tys. nowych samochodów osobowych. A to oznacza wzrost liczy rejestracji o 1,9% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Rzut oka na dane pozwala także dostrzec, że wśród tych aut większość została nabyta na potrzeby firm (287,9 tys.) choć w tym aspekcie odnotowano spadek o 0,5%. Z kolei nabywcy indywidualni kupili ponad 122,9 tys. aut co przełożyło się na 7,8% wzrost w tej grupie. Raport zauważa także wzrost zainteresowania autami o napędzie alternatywnym.

Według zebranych danych,  liczba rejestracji samochodów osobowych z napędami alternatywnymi wzrosła o 60,3%, osiągając łącznie 28 558 aut z napędem alternatywnym, z czego ponad 26, 5 tysiąca stanowiły te z napędem hybrydowym. To oznacza, że auta z napędem alternatywnym stanowiły zaledwie 7% ogólnej sprzedaży. Samochodów eklektycznych było zaledwie 1924. W raporcie oceniono, że niezmiennie „zdecydowanie” więcej aut zasilanych alternatywnie kupują klienci instytucjonalni.

Rośnie sprzedaż aut klasy wyższej

Raport wskazuje też, że od stycznia do września 2019 roku zarejestrowano 353,5 tys. nowych samochodów osobowych marek popularnych, czyli o 1,3 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W tym czasie klienci instytucjonalni zarejestrowali w tej grupie marek 235,9 tys. sztuk (spadek o 1,6 proc. w ujęciu rocznym), a nabywcy indywidualni 117,6 tys. sztuk (wzrost o 7,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku).

Zobacz: Test Mercedes-Benz A200

W segmencie +premium+ w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. zarejestrowano w Polsce 57,3 tys. nowych samochodów osobowych (o 5,6 proc więcej w ujęciu rocznym). Zakupy nabywców indywidualnych w tej grupie samochodów zwiększyły się o 11 proc., a instytucjonalnych o 5,1 proc. – stwierdza raport.

Zobacz: Sprzedaż Fiata Tipo doskonała! Najchętniej kupowane auto w Polsce!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności