VW T-Roc R to najdroższy sportowy crossover na rynku!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 25 sierpnia 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen T-Roc R i jego cennik robią nie mniejsze wrażenie, jak moc i osiągi jakimi dysponuje. Ten sportowy crossover to najmocniejszy model tego typu dostępny na rynku w cenie do 200 tys. zł, ale pozwolą sobie na niego tylko nieliczni. Kosztuje bowiem nie wiele mniej niż sportowe Audi S3! A jest przy tym wyraźnie mniejszy niż

Moda na wszelkiej maści SUV-y i crossovery nie słabnie. Z tego powodu ich oferta stale się rozrasta i wkracza na obszary, od których jeszcze niedawno trzymały się z daleko. Jednym z przykładów jest VW T-Roc R, czyli duży crossover wyposażony w bardzo mocny silnik 2.0 TSI i napęd 4×4, który pozwala mu przyspieszać do 100 km/h szybciej niż legendarnemu Lamborghini Miura z lat 60-tych ubiegłego wieku. Niestety, cena za takie możliwości jest wysoka, o czym można się przekonać analizując polski cennik T-Roca R.

Volkswagen T-Roc R — silnik, zawieszenie i hamulce z Golfa R

Volkswagen T-Roc R został wyposażony w szereg rozwiązań ze sportowej wersji Golfa R. Współdzieli z nim przede wszystkim układ napędowy. Ten sam jest m.in. silnik 2.0 TSI, który osiąga moc 300 KM w zakresie od 5300 do 6500 obr./min. i 400 Nm momentu obrotowego od 2000 do 5200 obr./min., oraz 7-stopniowa skrzynia biegów DSG DQ381. Z uwagi na zbliżoną masę (1572 kg) oraz ten sam napęd 4×4 oparty na sprzęgle typu Haldex V, osiągi także są bardzo podobne. VW T-Roc rozpędza się 0-100 km/h w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

T-Roc R został przy tym wyposażony w zmodernizowane zawieszenie. Jest wyraźnie utwardzone i obniżone o 20 mm względem seryjnego T-Roca. Jako wyposażanie opcjonalne oferowane jest zawieszenie DCC, którego podstawę stanowią regulowane elektronicznie, aktywne amortyzatory. Długość skoku amortyzatora można w nim częściowo regulować wybierając określony tryb jazdy i wpływając na zachowanie się wypełniającej go cieczy magnetoreologicznej.

Zobacz: Pękające tarcze hamulcowe w Volkswagenie Golfie R, GTI i nie tylko!

Do potężnej mocy jednostki napędowej, dostosowano też układ hamulcowy. Na przedniej osi ma on tarcze o średnicy 340 mm, a na tylnej 310-milimetrowe ich odpowiedniki. W teorii Volkswagen mówi o układzie hamulcowym przeniesionym z Golfa R Performance, ale Naszym zdaniem jest tu pewna nieścisłość. Dlaczego? Bowiem zestaw hamulcowy z pakietu Performance opiera się na tarczach nawiercanych.

Właśnie takie posiada w swoim Golfie R jeden z naszych czytelników, który odwiedza czasem Nasz warsztat mechaniczny. Na zdjęciach prasowych, które przekazał Volskwagen widać wyraźnie, że standardowo T-Roc nie posiada takich hamulców. Prawdopodobnie pakiet Performance będzie dostępny na zamówienie, razem z wydechem Akrapovica, który można domówić w Golfie R.

Volkswagen T-Roc R i jego cena w Polsce

Przechodząc do meritum, warto rzucić okiem na cennik nowego T-Roc R, bo robi on wrażenie. Podstawowa wersja T-Roca kosztuje 84 190 zł. Za sportową odmianę R trzeba już zapłacić 171 790 zł! A do tego trzeba doliczyć jeszcze opcje, jeśli zależy Nam, by auto prezentowało się efektownie i posiadało przy tym nowoczesne systemy bezpieczeństwa i multimedia. Przy rozsądnej kalkulacji konfigurator powinien się zatrzymać na kwocie ok. 190 tys. zł. Droższa od VW jest tylko Cupra Ateca, która kosztuje w postawie 191 900 zł. Jest to jednak zauważalnie większe auto i klasyfikowane jak SUV.

Zobacz: Volkswagen Golf R z pakietem Performance

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności