Volkswagen Arteon R 3.0 VR6 – pokonać AMG!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 16 grudnia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen potwierdził nam, że pracuje nad wdrożeniem do Arteona nowego silnika 3.0 VR6! Miałby on napędzać topową odmianę tego modelu oznaczoną symbolem R, która docelowo rywalizowałaby z niektórymi modelami AMG Mercedesa. O tym jaką moc ma generować nowy silnik VR6 przeczytacie poniżej.

Volkswagen Arteon to wyjątkowo nietuzinkowe auto w gamie niemieckiego producenta. Wyraźnie większy od Passata prezentuje na jego tle zdecydowanie bardziej dynamiczny charakter, zwłaszcza w przedniej części nadwozia. Mimo sportowo nacechowanej sylwetki, nie doczekał się on jeszcze stricte sportowej wersji. Bo choć osiągi 280-konnego silnika 2.0 TSI są doskonałe (auto rozpędza się 0-100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy) to trudno w tym przypadku mówić, aby to one decydowały o charakterze tego  auta. Liczy się bowiem też sposób w jaki są one oddawane kierowcy oraz to jakie emocje towarzyszą jeździe danym samochodem. Dlatego Arteon R ma być nastawiony przede wszystkim na sport, a dodatkowo oferować będzie pełną funkcjonalność i wygodę jakiej oczekiwać można po aucie tych gabarytów.

Arteon R i jego nowy silnik 3.0 VR6

Pod maską Volkswagena Arteona R zamontowany ma zostać zupełnie nowy, turbodoładowany silnik o pojemności 3,0-litrów, który dysponować będzie aż 6-ma cylindrami. Słowo „aż” wydaje się brzmieć zabawnie, ale pamiętajcie, że żyjemy w czasach, w których kastracja silników doszła do tego stopnia, że w luksusowych limuzynach pokroju Mercedesa klasy E montowane są w większości 4-cylindrowe motory, a ich pojemność skokowa często nie przekracza nawet 1,6-litra. Nowa jednostka napędowa Arteona może tym samym pozwolić mu przeskoczyć prestiżem nawet Volvo S90, które nie ma już w gamie tak dużych motorów. Tym bardziej, że volkswagenowski silnik to konstrukcja typu VR, w którym cylindry są nachylone pod niewielkim kątem (15°), aby oszczędzić ilość miejsca pod maską i zachować możliwość montażu w autach z przednim napędem. W przeciwieństwie do silnika V6, w tego typu motorze nie ma dwóch głowic. Jest tylko jedna (acz rozbudowana).

Volkswagen Arteon R-line może mieć silnik 2.0 TSI 280 KM. Na mocniejszą wersję R trzeba jeszcze zaczekać. Ale chyba warto!

Póki co Volkswagen nie chce zdradzić wielu szczegółów na temat osiągów Arteona R z tym motorem. Najprawdopodobniej jego moc sięgnie 410 KM i będzie ona przekazywana na wszystkie cztery koła poprzez sprzęgło typu Haldex. Inżynierom zależy jednak, aby napęd ten pozwalał na wymuszenie pewnej nadsterowności, aby uczynić jazdę bardziej emocjonującą. Podobny zabieg wykonał już Opel w najnowszej Insigni GSi. Co więcej, ambitne plany Volkswagena zakładają, że Arteon R odbierze cześć klienteli Mercedesowi, która skupia się wokół jego modeli z serii AMG. Buńczuczne zapowiedzi bez pokrycia? Niekoniecznie. Mercedes-AMG A45 coraz częściej przegrywa pojedynek z VW Golfem R, przez co Mercedes chce wprowadzić nieco słabszą, ale tańszą wersję A35. Po co? Bo zależy mu na poprawie wyników sprzedaży. A z kim mógłby konkurować Arteon R? Chociażby z klasą C i modelem C43 AMG (3.0 367 KM), ale na wersję C63 AMG (4.0 476 KM) może mu po prostu zabraknąć „pary”. Mimo wszystko bardzo cieszy fakt, że wymagający klient będzie mógł nabyć Volkswagena z naprawdę mocnym silnikiem o słusznych „gabarytach”.

Zobacz: Mercedes A 45 AMG przed Fordem Focusem RS w Polsce!

Dodaj komentarz

7 komentarzy do "Volkswagen Arteon R 3.0 VR6 – pokonać AMG!"

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
jakie \"głowice\"
Gość

„typu VR, w którym głowice są odchylone od siebie pod niewielkim kątem (15°)”

Pawel
Gość

VW ma tylko 2 sportowe modele. Golf Oraz „Szeroko” inne nie przyjmą sie…. tak było i tak zapewne bedzie…. był juz kiedyś Passat W8. Arteon może celować sobie w AMG ale nie ma tego czegoś co znajduje sie w DNA samochodów typu AMG lub M…

Aktualności