REKLAMA

Toyota GR Super Sport czyli hipersamochód o mocy 999 KM!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 22 września 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Toyota GR Super Sport to drogowy hipersamochód Toyoty, który miał swój debiut w Le Mans. Alex Wurz przejechał nim okrążenie toru Circuit de la Sarthe przed legendarnym wyścigiem Le Mans 24 Hours. Była to pierwsza publiczna prezentacja tego auta i ważny element prac rozwojowych nad prototypem.

GR Super Sport zbudowano w oparciu o wyścigowy model TS050 Hybrid, który trzykrotnie wygrywał wyścig w Le Mans. Wersja rozwojowa nowego hipersamochodu Toyoty została zaprezentowana na torze Circuit de la Sarthe w sobotę. Auto z nadwoziem typu kabriolet i w tradycyjnym maskującym oklejeniu znanym z prototypowych wersji m.in. GR Yarisa czy GR Supry przejechało okrążenie demonstracyjne, a następnie było częścią uroczystej ceremonii przywiezienia pucharu dla zwycięzców tegorocznej edycji. Za kierownicą GR Super Sport siedział Alex Wurz, były kierowca wyścigowy TOYOTA GAZOO Racing.

Toyota GR Super Sport czyli drogowy hipersamochód

Zawodnik Toyoty nie krył ekscytacji nowym samochodem. Warto bowiem pamiętać, że GR Super Sport będzie drogowym hipersamochodem, czerpiącym garściami z wyścigowego modelu TS050, który zwyciężył w tegorocznym wyścigu w Le Mans. Ja sam powiedział

To wielki zaszczyt móc po raz pierwszy publicznie poprowadzić prototypową wersję modelu GR Super Sport, zwłaszcza w Le Mans, które jest tak blisko związane z tym autem. Ono w końcu tutaj się zrodziło. Jako że to prototyp, nie mogłem jechać na granicy możliwości samochodu, ale już dało się wyczuć, że ma niesamowity potencjał. Czuć podobieństwo do TS050 Hybrid w kwestii osiągów, za sprawą napędu na cztery koła i układu hybrydowego. Inżynierowie zdradzili mi, że to tylko mała próbka możliwości tego auta. Już nie mogę się doczekać, gdy znów nim pojadę

Zwycięski model TS050 Hybrid to inspiracja do stworzenia modelu GR Super Sport. Hipersamochód Toyoty z wyścigowym DNA i osiągami ma być nie lada gratką dla entuzjastów motosportu. Jednocześnie będzie topowym modelem japońskiego koncernu ze sportowej serii GR. Na chwilę obecną nie są znane dokładne parametry techniczne samochodu. Wstępne przecieki mówią o napędzie hybrydowym opartym na 2 silnikach elektrycznych napędzających przednie koła i widlastym, 6-cylindrowym silniku spalinowym o pojemności 2,4-litra, przekazującym moc na tylną oś. Łączna moc układu sięgnie 999 KM czyli 735 kW, ale pewne źródła sugerują, że mogła by ona osiągnąć poziom nawet 1400 KM, gdyby nie przeznaczenie na drogi publiczne. Co do prędkości maksymalnej, Toyota podkreśliła, że będzie ona ograniczona do 205 mil na godzinę (330 km/h).

GR Super Sport uosabia zaangażowanie TOYOTA GAZOO Racing w wykorzystywanie motorsportu do tworzenia coraz lepszych samochodów, które dadzą klientom mnóstwo powodów do zadowolenia. To także symbol zacieśniającej się więzi między samochodami wyścigowymi i drogowymi od TOYOTA GAZOO Racing.

Zobacz: Toyota nie będzie już projektować i budować silników V8?!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności