REKLAMA

Porsche 718 Cayman i Boxster z 4-cylindrowymi silnikami

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 10 grudnia 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Czy downsizing zabija właśnie prawdopodobnie najlepsze Porsche ostatnich lat jakim jest Cayman? Wiele na to wskazuje. Nowe modele będą oznaczone numerem 718 a pod ich maski trafią 4-cylindrowe silniki. To koniec wolnossących boxerów w Porsche?

Porsche poinformowało o zmianie nazewnictwa serii dla modeli Cayman i Boxster. Od nowego roku Cayman i Boxster otrzymają dodatkowo numer 718. Oznaczenie 718 odwołuje się do przełomowego samochodu sportowego z 1957 roku, który w swoich czasach odnosił sukcesy w uznanych wyścigach długodystansowych. Zmiana nazewnictwa serii dla obu tych aut to jednak drobiazg. Jednocześnie zmieni się ich typoszereg z 981 na 982. Dużo poważniejsze zmiany zajdą w konstrukcji tych samochodów.

Zobacz: Porsche Cayman GT4 Clubsport – wersja na tor wyścigowy

Zarówno 718 Cayman jak i 718 Boxster otrzymają 4-cylindrowe silniki typu boxer z turbodoładowaniem. Mają one zastąpić 6-cylindrowe, wolnossące jednostki napędowe. Oznacza to, że Porsche Cayman GT4 jest najdoskonalszą, torową wersją tego modelu. Silnik o pojemności 3,8 l osiąga moc 385 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Cayman GT4 posiada podwozie i układ hamulcowy zaadaptowane z modelu 911 GT3. Podkreśleniem jego sportowego charakteru jest brak możliwości innej skrzyni biegów niż manualnej, o 6-ściu przełożeniach.

Zobacz: Nowe Porsche Macan GTS – silnik biturbo i jeszcze lepsze osiągi

Na chwilę obecną Porsche nie podało szczegółów dotyczących nowych silników. Według naszych informacji do gamy mogą trafić dwa silniki. Pierwszy o pojemności 2,0-litrów i mocy 286 KM dostępny jako podstawowy motor, oraz drugi, 2,5-litrowy dysponujący mocą 360 KM i zarezerwowany dla odmian „S” obu modeli.

Zobacz: Używane Porsche 911 991- pakiet usprawnień Tequipment

Co oznaczają te zmiany dla fanów Porsche, do których również należę? Że jeśli chcą oni kupić auto, które może w przyszłości być dobrą lokatą kapitału, niech czym prędzej dokupią do kolekcji Caymana GT4. Model ten na pewno zyska w przyszłości na wartości. Trudno jest mi bowiem wyobrazić sobie, że nowe silniki oddadzą to, co oferowały wolnossące boxery. Skoro od jazdy 911 Turbo wolałem Caymana S to o czymś to świadczy. Ale mimo wszystko czekam z niecierpliwością na nowe Porsche 718. W końcu to Porsche.

Aktualizacja 25 kwietnia 2016

Więcej o nowym Porsche 718 przeczytacie poniżej:

Zobacz: Nowe Porsche 718 Boxster – małe silniki i wysokie osiągi

Zobacz: Porsche 718 Cayman – lepsze osiągi i niższa cena!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności