Mercedes z silnikiem bolidu Formuły 1 przeszedł kolejne testy!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-AMG · Dodane: 2 września 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Mercedes-AMG Project ONE to samochód wyposażony w silnik bolidu F1, który docelowo ma uzyskać homologację drogową. W ostatnim czasie przeszedł kolejną serię testów, a niebawem rozpocznie jazdy na torze Nurburgring. Czy naprawdę uda się dostosować napęd Formuły 1 do trudów codziennej eksploatacji?

Niemiecki koncern poinformował, że prace nad tzw. hipersamochodem Mercedes-AMG Project ONE wkraczają w nową fazę, a samo auto jest coraz bliżej produkcji seryjnej. Kilka prototypowych egzemplarzy modelu rozpoczęło już testy na firmowym torze wyścigowym, w centrum technicznym Mercedesa w Immendingen. Co ważne, harmonogram testów w dużej mierze bazuje już nie na stanowiskach badawczych, ale bezpośrednio na torze i szybkiej jeździe na czas. Na dodatek liderzy projektu pierwszy raz zezwolili na testowanie kompleksowo zelektryfikowanego, zaawansowanego hybrydowego zespołu napędowego o mocy systemowej ponad 1000 KM.

Zaawansowana aktywna aerodynamika

W tak mocnym samochodzie kluczową rolę odgrywać będzie aktywna aerodynamika. Dlatego równolegle do testów dynamiki jazdy i przeprowadzania określonych usprawnień w zakresie właściwości jezdnych prace rozwojowe skupiają się też i na niej. A to nie lada zadanie, bo rozbudowana interakcja różnych aktywnych komponentów, takich jak żaluzje, wyloty powietrza w przednich błotnikach czy duże tylne skrzydło, muszą okazać się skuteczne też poza tunelem aerodynamicznym.

Zobacz: Jak działa aktywna aerodynamika w samochodzie sportowym?

Wszystko wskazuje na to, że Mercedes-AMG jest więc coraz bliżej celu, jaki firma postawiła przed Project ONE – stworzenia najlepszego auta sportowego z homologacją drogową i ustanowienia pewnego kamienia milowego w historii motoryzacji. Przystosowanie kompletnej jednostki napędowej Formuły 1 do pracy w hipersamochodzie z homologacją drogową, który poza imponującą dynamiką jazdy musi zapewniać wysoką wydajność na co dzień i być w stanie poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym, stanowi ogromne wyzwanie. W przypadku wielu aspektów, takich jak poziom hałasu, zespół projektantów musiał poruszać się po nieznanym terytorium, wykazując się wytrwałością i wyjątkową wiedzą inżynierską, tak aby znaleźć rozwiązania, które pomogą osiągnąć produkcyjną dojrzałość Project ONE.

Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2019!

Równolegle do szeroko zakrojonych testów dynamicznych aut przedprodukcyjnych prace rozwojowe nad tym niezwykłym pojazdem hybrydowym Mercedes-AMG trwają w siedzibie firmy w Affalterbach. Poszczególne układy samochodu są skrupulatnie sprawdzane na stanowiskach badawczych silników oraz na wewnętrznym symulatorze. Znany jest też następny krok, jaki będzie realizowany w ramach programu testów: osiągi Projektu ONE zostaną wkrótce przetestowane na północnej pętli toru Nürburgring.

Zobacz: Test Mercedes-Benz A200

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności