Lexus LS 500 F Sport – nowy model i silnik V6 Turbo!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Lexus · Dodane: 1 maja 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lexus LS 500 F Sport to najnowsza limuzyna japońskiego koncernu. W przeciwieństwie do dotychczasowych LS-ów, ta ma wyróżniać się znacznie bardziej dynamicznym charakterem. Pomóc ma w tym zarówno nowy silnik 3.5 V6 Turbo, zupełnie nowe podwozie, jak i doświadczenie wyniesione z Formuły 1. Czy zagrozi on pozycji BMW 7 i Audi A8?

Lexus LS, czyli pierwszy model japońskiej marki w klasie aut luksusowych, od początku swej kariery zachwycał przede wszystkim wygodą, świetną jakością wykonania, solidnością i … genialnym wyciszeniem kabiny. Jednak nigdy nie kojarzył się ze sportowymi emocjami za kierownicą, mimo naprawdę dużych i mocnym silników V8 jakie go napędzały. Przy okazji premiery jego najnowszej, czwartej generacji, Lexus postanowił zmienić nieco ten wizerunek LS-a, przedstawiając światu jego specjalną wersję. Model LS 500 F Sport nie jest co prawda stricte sportową limuzyną, ale ma odznaczać się doskonałymi osiągami i bardzo dynamicznym sposobem prowadzenia.

Lexus LS 500 F Sport – silnik 3.5 V6 Turbo

Wyraźne zmiany zaszły w układzie napędowym Lexusa LS. Wolnossący silnik V8 został zastąpiony zupełnie nowym motorem 3.5 V6. Wyposażony w dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa i rozrząd napędzany łańcuchem, osiąga moc 415 KM, a przy jego konstruowaniu wykorzystano doświadczenie z Formuły 1. Aby poprawić reakcję na gaz, i jak najbardziej zniwelować turbodziurę, inżynierowie zastosowali elektrycznie sterowane zawory upustowe sprężarek.

Napęd przenoszony jest z kolei albo na tylne, albo na wszystkie cztery koła poprzez nową, aż 10-stopniową skrzynię biegów! To wszystko sprawia, że Lexus LS 500 F Sport przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy (wersja AWD)!

Lexus LS 500 F Sport – zawieszenie i płyta podłogowa

O tym, że Lexus LS 500 to zupełnie nowy model świadczy też jego podwozie. Model ten został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla sportowe modelu Lexusa LC 500. Sportowo zestrojone zawieszenie oparto na pneumatyce, a o stabilność i właściwe prowadzenie na drodze ma dbać system LDH (Variable Gear Ratio Steering and Dynamic Rear Steering) wykorzystujący do działania tylną oś skrętną (opcja w wersji tylnonapędowej).

Zobacz: Ultra szybka limuzyna – Audi S8 plus!

Nowy system VDIM nadzoruje natomiast współpracę wszystkich podsystemów pojazdu – układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego oraz zawieszenia – dla zapewnienia kontroli nad ruchami samochodu wzdłuż osi podłużnej, poprzecznej i pionowej, a także jego obrotu, przechylenia i pochylenia. Optymalna kontrola tych ruchów pomaga zapewnić doskonały komfort jazdy, lepszą przyczepność i zwrotność, większe bezpieczeństwo, a także ograniczyć przechyły na zakrętach i zachować stabilność nadwozia.

Lexus specjalnie dla tego modelu zarezerwował wydajny zestaw hamulcowy. LS 500 F Sport wyposażono z przodu w 6-tłoczkowe, a z tyłu w 4-tłoczkowe zaciski. Większą siłę hamowania i lepszą trakcję zapewnić mają też 20-calowe koła z oponami 245/45/RF20+ i 275/40/RF20.

Zobacz: Nowe BMW M5 G30 będzie mieć napęd 4×4!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności