Koncepcyjny SUV z Czech – Skoda VisionS

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 17 lutego 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Skoda VisionS czyli hybrydowy SUV z Czech może świadczyć o kierunku w jakim zmierza ten koncern. Terenowa sylwetka, nowoczesny układ napędowy, niskie zużycie paliwa i wszechstronne zastosowanie. Czy właśnie takimi cechami będziemy w przyszłości opisywać większość aut czeskiego producenta?

ŠKODA VisionS ma ucieleśniać nowy styl designu marki, przeniesiony tu do segmentu SUV-ów: projekt przejawia wyraźny wpływ kubizmu czeskiego oraz tradycji kryształu czeskiego. Linie są tu precyzyjne, ostre i wyraźne. Wyróżniająca się gra światła i cienia na powierzchni konturów tworzy zdumiewające efekty, które podkreślone zostały głębokim, zielonym kolorem (Island Green).

Zobacz: Skoda Snowman – nowy SUV już w 2016 roku!

Posiadająca rozstaw kół 2,79 metra, długość 4,70 metra, szerokość 1,91 metra i wysokość 1,86 metra ŠKODA VisionS stanowi mocny akcent na drodze. Pojazd ten, oparty na platformie MQB Volkswagen Group, jako pierwszy posiada sześć siedzeń, rozmieszczonych w trzech rzędach.

Ponadto, pojazd jest wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in o mocy 165 kW (225 KM), co pozwala przyspieszać mu od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy i osiągać maksymalną prędkość rzędu 200 km/h. 1,9 litra benzyny to wszystko, co zużyje samochód po przejechaniu 100 km (45 gramów CO2 na kilometr). ŠKODA VisionS przejedzie do 50 km na samym napędzie elektrycznym, a do 1 000 km przy połączeniu obu systemów.

Zobacz: Używana hybryda – Toyota Prius II i koszty jej eksploatacji

Wewnętrzny silnik spalinowy to 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz o momencie obrotowym rzędu 250 Nm. Jednostka ta współdziała z silnikiem elektrycznym, dostarczającym 40 kW mocy stałej i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moduł ten jest zintegrowany z sześciobiegową skrzynią DSG, która kieruje moc na przednie koła. Drugi silnik elektryczny o mocy do 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm napędza tylną oś. Napęd na oś tylną działa niezależnie od napędu na oś przednią, co oznacza, że pojazd posiada inteligentny napęd na cztery koła, niewymagający żadnego sprzężenia mechanicznego. Trzy silniki współpracują w sposób elastyczny: kierowca ŠKODY VisionS może wybierać pomiędzy kilkoma trybami pracy – od wyłącznie elektrycznego napędu do trybu ładowania, zawsze z zachowaniem maksymalnej wydajności. Bateria litowo-jonowa o pojemności 12,4 kWh znajduje się w przedniej części osi tylnej.

Zobacz: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 4×4

Źródło: materiały prasowe Skoda

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności