KIA Stinger – jej cena może Cię zaskoczyć!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 27 lipca 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

KIA Stinger i jej cena dają jasny przekaz tego, jak ambitne plany ma koreańska marka wobec europejskiego rynku samochodów. KIA postanowiła w sposób niezwykle śmiały zaatakować segment aut klasy wyższej. I co najciekawsze, jej najnowsze auto ma atuty na tyle mocne, aby atak ten okazał się całkiem skuteczny.

KIA Stinger to jedna z najciekawszych premier 2017 roku. Z uwagi na jej dwulicowy charakter, może być autem idealnie wpisującym się w rolę tzw. daily drivera, czyli samochodu zarówno do codziennej eksploatacji w rodzinnym gronie, jak i do weekendowego wyjazdu na tor. Tylny napęd, szpera i mocne silniki, a do tego spora kabina, duży bagażnik i reprezentacyjny wygląd. Teraz do jej walorów można chyba tez dorzucić chyba jeszcze jeden – całkiem atrakcyjną ceną.

KIA Stinger – pierwszy oficjalny cennik

Podstawowa wersja Kii Stinger kosztuje 149 900 zł. W cenie tej klient otrzymuje auto napędzane turbodoładowanym silnikiem 2.0 T-GDI o mocy 255 KM, posiadające automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach oraz bogate wyposażenie (nawigacja 7”, automatyczna klimatyzacja 2-strefowa, kamera cofania, elektrycznie sterowane przednie fotele, podgrzewane przednie siedzenia i kierownica, liczne systemy bezpieczeństwa, 18-calowe alufelgi czy system bezkluczykowego dostępu). A teraz spróbujcie skonfigurować podobnie wyposażone Audi A4 lub BMW 3 i podajcie w komentarzach orientacyjne ich ceny.

KIA Stinger GT – silnik o mocy 370 KM!

Jeszcze ciekawiej prezentuje się KIA Stinger GT, która oprócz lepszego wyposażenia (reflektory LED, szpera, układ hamulcowy Brembo z 350-milimetrowymi tarczami hamulcowy na przedniej osi, system audio Harman Kardon, wyświetlacz HUD, elektryczna regulacja kolumny kierowniczej, podgrzewana tylna kanapa, skórzana tapicerka, wykończenie deski rozdzielczej aluminium i 19-calowe alufelgi) posiada przede wszystkim potężny silnik 3.3 T-GDI V6 o mocy aż 370 KM. Dzięki niemu auto może rozpędzić się 0-100 km/h w 4,9 sekundy i pojechać z maksymalną prędkością 270 km/h. Podobnie jak wersja 2.0 T-GDI auto oferowane będzie wyłącznie z 8-stopniowym automatem.

W cenniku jaki otrzymaliśmy od firmy KIA Polska zauważyliśmy jednak brak wersji GT z tylnym napędem. To nieco dziwne, bowiem na innych rynkach tylny napęd jest w standardzie. Polska Kia Stinger GT z napędem 4×4 kosztuje natomiast całkiem atrakcyjne 234 900 zł. Co ważne, dzisiejsza konkurencja tego modelu w większości przypadków nie posiada tak wielkiego silnika. Obecnie sprzedawane Audi, BMW czy Mercedes za taką cenę mogą zaoferować jednostki napędowe rodem z klasy aut kompaktowych. A to w klasie wyższej jest po prostu … śmieszne.

KIA Stinger – wersja silnikiem Diesla

Kia Stinger dostępna będzie też z wysokoprężnym silnikiem 2.2 CRDi o mocy 200 KM i 8-stopniowym automatem. Wersja z tylnym napędem kosztować będzie 179 900 zł, a odmiana 4×4 będzie droższa o 10 tys. zł. Stinger z silnikiem Diesla będzie dostępny w wersji wyposażenia XL , w której znajdzie się m.in. nawigacja 7”, automatyczna klimatyzacja 2-strefowa, kamera cofania, elektrycznie sterowane przednie fotele, podgrzewane przednie siedzenia i kierownica, liczne systemy bezpieczeństwa oraz dodatkowo wyświetlacz HUD, elektryczna regulacja kolumny kierowniczej, podgrzewana tylna kanapa, skórzana tapicerka i jedna, podwójna końcówka układu wydechowego charakterystyczna tylko dla wersji z dieslem.

Zobacz: Idealny daily driver – co to takiego ?

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności