REKLAMA

KIA Stinger GT – idealny daily driver z Korei?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: KIA · Dodane: 9 stycznia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

KIA Stinger GT to pierwsze auto koreańskiego koncernu, które ma zadatki na idealnego daily drivera. Tylny napęd, mocny silnik V6, a do tego przestronna i wygodna kabina. Pytanie brzmi tylko, czy Koreańczycy potrafią zbudować udane auto łączące sport z komfortem?

Czyżby KIA zainteresowała się portalem DailyDriver.pl i stworzyła auto szyte na miarę pod nasze wymagania? Wszystko na to wskazuje. Jej najnowszy model Stinger GT to bowiem samochód, który przynajmniej na papierze ma sporo cech idealnego daily drivera – tylny napęd, widlasty silnik z turbodoładowaniem, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a do tego funkcjonalne i przestronne nadwozie łączące cechy coupe i sedana.

Zobacz: Idealny daily driver – co to takiego ?

Mówiąc już zupełnie poważnie, KIA postanowiła zawalczyć o klienta segmentu Premium i stworzyła moim zdaniem lepszą wersję Hyundaia Genesisa. Ciekawsza linia nadwozia, nowoczesne wnętrze swoim stylem mocno kojarzące mnie się z Mercedesem klasy C, a do tego całkiem imponujący układ napędowy mogą okazać ciekawą alternatywą dla obecnych reprezentantów aut klasy wyższej takich jak BMW, Audi czy Mercedes. Tylko czy rodowód marki i logo na przednim grillu pozwolą koreańskiemu autu konkurować z niemiecką Trójcą?

KIA Stinger GT ma mieć silnik 3.3 V6 Turbo oraz dwie wersje napędu – tylny oraz 4×4 (AWD).

Kia Stinger GT to auto, które na tle takich aut jak BMW serii 4 Gran Coupe, Mercedes klasy C czy Audi A4 wyróżnia się przede wszystkim potężnym układem napędowym. Pod maską pracuje bowiem „widlasta szóstka” z turbodoładowaniem, generująca moc 370 KM i maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Niemiecka konkurencja oferowana jest obecnie najczęściej z zaledwie 4-cylindrowymi silnikami. Większe jednostki są już prawdziwą rzadkością. Z kolei Volvo w ogóle nie oferuje już żadnego motoru większego niż 2,0-litry w modelu S60 i S90.

KIA Stinger GT pod względem wymiarów zewnętrznych będzie dominować nad konkurencyjnym BMW 4 Grand Coupe!

Moc koreańskiego silnika V6 jest przekazywana poprzez 8-stopniowy automat na tylne koła (w opcji wersja 4×4) Odmiany ze skrzynią manualną nie będzie. I to poważny minus tego auta. Jego osiągi są za to bardzo dobre. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje Stingerowi GT 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi aż 269 km/h.  W przyszłości pojawi się słabsza wersja z silnikiem 2.0 Turbo o mocy 255 KM.

Zobacz: Audi RS3 Limousine – sedan i wyczynowe osiągi!

Podwozie Stingera GT zostało zaadaptowane z Hyundaia Genesisa (G80). Przednie zawieszenie oparto na kolumnach MacPhersona, a tylne na układzie wielowahaczowym. Z kolei amortyzatory będą sterowane elektronicznie. Układ hamulcowy został opracowany przez firmę Brembo.

Standardowo moc silnika będzie przekazywana na tylne koła, ale jako opcja dostępny będzie napęd AWD

Nowa KIA Stinger GT pojawi się na rynku w 2017 roku. Przewiduje się, że jej światowa premiera będzie mieć miejsce na targach samochodowych w Detroit, które rozpoczęły się 9 stycznia.

Zobacz: KIA – gwarancja producenta zawiera przepisy niezgodne z prawem!

3
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
JarekclarysERdagon Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jarek
Gość
Jarek

Kolega zastanawia sie nad Stngerem 2.0 255 KM a Superbem 2.0 280 KM. Nadaj sie to na w miare wygodne daily? Zmieści wózekw bagażniku?

clarys
Gość
clarys

troche jak alfa troche jak jaguar. no nawet niezle. a i naped szlachetny

ERdagon
Gość
ERdagon

przyznam że to chyba jedno z ciekawszych aut jakie pokażą w tym roku. Chętnie przejdę się na jazdę probną

Aktualności