REKLAMA

Audi A7 Sportback 55 TFSI – nowa generacja i oznaczenia

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Audi · Dodane: 19 października 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Audi A7 Sportback miało dziś swój oficjalny debiut. Auto będzie następnym po A8 modelem korzystającym z nowych oznaczeń silników. Póki co będzie dostępny w ofercie jeden, ale bardzo mocny motor. Nowa generacja Audi A7 straciła jednak coś ważnego – stały napęd quattro oparty na Torsenie.

Wygląd nowego Audi A7 Sportbkack i jego wymiary na pierwszy rzut oka nie zmieniły znacznie. Auto będzie mieć długość 4 969 mm (o 5 mm mniej niż obecnie), szerokość 1 908 mm (o 3 mm mniej) oraz wysokość 1 422 mm (o 2 mm więcej). Rozstaw osi wyniesie 2 926 mm (o 12 mm więcej). Bagażnik w zależności od konfiguracji tylnych siedzeń pomieści od 535  do 1 390 litrów.

Audi A7 Sportback 55 TFSI

Tylna kanapa będzie oferowana w wersji 2- i 3-osobowej. Auto będzie zatem nieco mniejsze z zewnątrz, mając przy tym o 1,2 cm większy rozstaw osi. Nie jest to jednak lifting, bowiem samochód posiada nową płytę podłogową MLB Evo.

Audi A7 Sportback 55 TFSI i jego wnętrze

We wnętrzu widać wyraźną inspirację modelem A8. Jest zatem wysyp dotykowych paneli i ekranów, które wyglądają bardzo efektownie. Dwa z trzech wyświetlaczy będą reagować na dotyk, trzeci będzie umieszczony przed kierowcą i zastąpi analogowe wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza. Wzorem innych modeli w gamie będzie on mieć przekątną 12,3-cala.

Wnętrze nowego Audi A7 Sportback 55 TFSI

Panele dotykowe będą przy tym reagować na czułość dotyku i przypominać obsługę wysokiej klasy smartfona. Pytanie tylko czy będą lepiej sprawdzały się od analogowych przycisków i pokręteł? Czy Audi wymyśliło jakiś ciekawy patent na to, aby nie pozostawały na nich ślady palców? Przekonamy się wkrótce.

Audi A7 Sportback 55 TFSI – silnik 3.0 TFSI o mocy 340 KM

Pod maską nowego Audi A7 Sportback dostępny będzie póki co tylko jeden silnik ukryty pod oznaczeniem 55 TFSI. Będzie to motor 3.0 TFSI o mocy 340 KM (250 kW). Warto przypomnieć, że Audi wprowadziło niedawno nowy system oznaczeń silników. Niestety napęd będzie co prawda przekazywany na cztery koła przez nową, siedmiobiegową skrzynią S Tronic, ale nie będzie to już klasyczne quattro oparte na Torsenie, a jedynie układ dołączający tylną oś w razie potrzeby czyli quattro ultra. Przyspieszenie Audi A7 Sportback 55 TFSI ma jednak zajmować mu tylko 5,3 sekundy.

Aby auto lepiej się prowadziło, zwłaszcza na ciasnych parkingach, wyposażone zostanie w system tylnych kół skrętnych. W rezultacie średnica zawracania ma się zmniejszyć aż o 1,1 metra. To duży postęp jak na auto o tak dużym rozstawie osi i napędzie na obie osie. Nowe Audi A7 Sportback 55 TFSI ma pojawić się na rynku w lutym 2018 roku. Będzie oferowany w jednym z 15 kolorów, z czego 8 to zupełna nowość w palecie lakierów Audi. Cena w Niemczech ma rozpoczynać się od 67 800 euro.

Zobacz: Używane auta klasy Premium i luksusowe w krajach Europy Zachodniej

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Aass Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Aass
Gość
Aass

Cyfrowy złom

Aktualności