Zatarty silnik Renault Megane RS to realny scenariusz. Ruszyła poważna akcja serwisowa francuskiego hot hatcha, która obejmie na samym tylko polskim rynku ponad 100 egzemplarzy tego auta!
Kilka tygodni temu nasza redakcja dostała sygnał, że w sportowej nowości z Francji, czyli Alpine A110, zamontowany jest wadliwy silnik 1.8 TCe, który może ulec zatarciu. Ostrzegaliśmy wtedy, że problemy te mogą wystąpić w innych autach z koncernu Renault, które zostały wyposażone w ten motor. I przypuszczenia te okazały się prawdziwe. Bardzo poważny problem z silnikiem mogą mieć właściciel Renault Megane RS.
Silnik 1.8 TCe, wadliwy elektrozawór i ryzyko zatarcia
Francuski hot hatch pojawił się na rynku w 2018 roku. Dopiero teraz przedstawiciele marki powiadomili o bardzo poważnej usterce jaka może nastąpić w silniku 1.8 TCe, jaki napędza Megane RS. W egzemplarzach, które były produkowane w fabryce w Palencii (Hiszpania) do 6 maja 2019 roku może nastąpić awaria zaworu regulacji ciśnienia oleju. Jego niewłaściwe działanie może przyczynić się do zatarcia silnika.
Jak się okazuje, choć akcja serwisowa dotyczy teoretycznie niszowego auta, to w samej tylko Polsce, francuska marka musi wezwać do serwisów aż 125 egzemplarzy Megane RS. Przedstawiciel Renault w Polsce zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu modyfikacji wiązki elektrycznej w komorze silnika i, jeśli będzie to konieczne, wymiany elektrozaworu ciśnienia oleju.
Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…
Ciekawe czy komuś ten zawór padł przed akcją serwisową 😀
Padł. Skończyło się trybem serwisowym i tyle. Artykuł jest tendencyjny. Nie ma mowy o zatarciu silnika. Naprawa polega na odcięciu wiązki czujnika i zaizolowaniu jej. Wtedy czujnik pozostaje w pozycji otwartej.
Importer Renault Polska poinformował UOKiK, że istnieje ryzyko uszkodzenia silnika, stąd taka treść komunikatu i artykułu. Renault twierdzi, że w określonych przypadkach może zachodzić konieczność wymiany elektrozaworu. Jeśli zatem treść komunikatu jest nierzetelna, to proszę powiadomić UOKiK lub Renault Polska o poważnym błędzie w komunikacie.
„wadliwy silnik” to nie jest treść komunikatu tylko clickbait
Faktycznie, może wyglądać jak tzw. clickbait. Naszym zamiarem było jednak zwrócenie uwagi właścicielom tych aut na problem z osprzętem, który może doprowadzić do poważnej awarii silnika. W silnikach wolnossących 1.4 16V Volkswagena wiele osób bagatelizowało problem z odmą. Jak przyszły mrozy i poleciało kilka silników, nagle zrobiła się wrzawa, dlaczego nikt nie informował, że trzeba zadbać o odmę. Uwielbiamy hot hatche, niech służą jak najdłużej 😉