Tyska fabryka silników PSA wyprodukowała 500 000. silnik PureTech. Mimo paniki spowodowanej koronawirusem, zakład przetrwał i nawet rozszerza swoją działalność. Powstanie m.in. 3 zmianowy system pracy.
Prawie dwa lata temu, 17 stycznia 2019 roku, nasza redakcja miała okazję wziąć udział w oficjalnym uruchomieniu w Tychach fabryki silników 1.2 PureTech koncernu PSA. Dzięki modernizacji wartej 250 milionów euro uruchomiono produkcję, dzięki czemu pracę znalazło 550 osób, które pracują w systemie dwuzmianowym. Według przedstawicieli koncernu, zakład w Tychach jest w stanie wyprodukować 460 tysięcy silników rocznie.
500 tysięcy silników PureTech z Polski
6 stycznia tego roku, czyli prawie 2 lata późnej, na zmianie nocnej, z linii produkcyjnej zakładu Groupe PSA w Tychach zjechał 500-tysięczny silnik PureTech. Jubileuszowa jednostka trafi do Opla Grandlanda X, który zostanie wyprodukowany w, należącym do Grupy, zakładzie w Sochaux. Mimo potężnego załamania gospodarczego w 2020 roku, którego skutki zapewne dopiero odczujemy, fabryka nadal działa i ma się dobrze.
2020 rok postawił przed nami trudne i niespodziewane wyzwania. Poddał próbie naszą gotowość do sprawnego odpowiadania na szybko zmieniające się warunki biznesowe, w trudnej sytuacji ekonomicznej i społecznej. Przeszliśmy pomyślnie tę próbę, realizując cały założony plan produkcyjny. Dzięki temu, 7 stycznia, przekroczyliśmy liczbę pół miliona jednostek PureTech, wyprodukowanych w Polsce na potrzeby fabryk Groupe PSA
– powiedział Janusz Puzoń, dyrektor tyskiego zakładu. Pomimo przeciwności ekonomicznych spowodowanych pandemią koronawirusa, 2020 rok był czasem rozwoju tyskiej fabryki, dzięki czemu możliwe było, między innymi, uruchomienie w niej trzeciej zmiany produkcyjnej.
Zobacz: Silnik 1.2 PureTech powstaje w Polsce! Tychy ruszyły z produkcją!
Jako część Groupe PSA, zakład dostarcza jednostki napędowe do pojazdów należących do jej, bardzo cenionych przez klientów, marek: Peugeot, Citroën, Opel i DS. Tyskie silniki są, między innymi, montowane w Peugeot 208 – Samochodzie Roku 2020, nowym Peugeot 3008, Citroënie C5 Aircross, Citroënie C4, DS3 Crossback, DS7 Crossback, Oplu Corsie, czy Oplu Mokce. Łącznie zakład w Tychach dostarcza silniki do 19 fabryk Grupy na świecie.
Zobacz: Silniki V8 Porsche i ich nowa fabryka!
Dodaj komentarz