Bugatti wykrył problem z tylnymi oponami supersportowego samochodu Chiron Pur Sport. Jak wynika z raportu NTHSA, mogą one nie wytrzymać poddawanym obciążeniom. Wadę stwierdzono w konkretnej serii opon, jednak dla pewności Michelin ma opracować dla Bugatti zupełnie nowe opony.
Spory problem, na chwilę obecną głównie wizerunkowy, ma Bugatti oraz współpracujący z nim Michelin. Okazuje się, że „sportowa wersja” sportowego Bugatti Chiron Pur Sport, jednego z najszybszych samochodów na świecie, ma niedopracowane ogumienie. Jak donosi Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA, w niektórych egzemplarzach zainstalowano wadliwe opony, która mogą ulegać pękaniu. Z tego powodu z ruchu w USA wycofano 9 samochodów w wersji Pur Sport i przekazano je do Bugatti w celu analizy i rozwiązania problemu. Póki co akcja przywoławcza dotyczy tylko Stanów Zjednoczonych, ale prawdopodobnie zostanie rozszerzona o inne rynki.
Wadliwe opony Michelin w Bugatti Chiron – oznaczenie
Według NHTSA, to inżynierowie Bugatti znaleźli pęknięcia na tylnych oponach modelu Chiron Pur Sport. Mimo, że nie stwierdzono większych uszkodzeń czy utraty ciśnienia w oponach, producent sportowych samochodów nie chce ryzykować i zamierza rozwiązać problem. Żeby to jednak zrobić musi przejść się „na słówko” z koncernem Michelin, który dostarczył feralne opony. Do tej pory francuski producent ogumienia nie miał jeszcze takiej wpadki z żadnym modelem Bugatti, a ta sprawa wymaga szybkiego i skutecznego rozwiązania.
Zobacz: Nie stać Cię na Bugatti? Możesz kupić golarkę Gillette Bugatti!
Co ciekawe, wada nie jest powszechna. Jak podkreśla urząd NHTSA sam Michelin stwierdził, że wadliwe są tylko opony z oznaczeniami DOT 19/20 i 26/20 czyli te wyprodukowane w 19-stym i 26-tygodniu 2020 roku. Z kolei opony z kodem DOT 41/20 nie stanowią problemu. Później jednak Michelin wycofał się z tych deklaracji, a Bugatti i Michelin nadal sprawdzają opony.
Zanim jednak zakończy się kontrola, Bugatti postanowiło na wszelki wypadek wymienić tylne opony we wszystkich modelach Chiron Pur Sport, jeśli te pokonały już min. 3000 kilometrów lub najpóźniej, jeśli opony mają 1,5 roku. Jeśli właściciel Chiron Pur Sport przejechał już ponad 4000 kilometrów na swoich tylnych oponach lub jeśli opony mają więcej niż dwa lata, Bugatti prosi, aby pozostawić samochód nieużywany do czasu wymiany opon.
Właściciele Chironów muszą uzbroić się w cierpliwość. Cała procedura kontrolna ma obowiązywać do czasu opracowania nowych opon wspólnie z Michelin. Oczywiście właściciele Bugatti nie poniosą żadnych kosztów z tego tytułu. Wszystkie udoskonalenia i prace związane z akcją serwisową mają rozpocząć się jeszcze styczniu 2022 roku.
Zobacz: Rimac przejął Bugatti! Siedziba nowej firmy przenosi się do Chorwacji!
Dodaj komentarz