Lexusy GS F, RC F oraz LC 500 wyposażone w silnik 5.0 V8 mogą ulec zapłonowi. Choć pożar to przypadek skrajny, japońska marka nie chce ryzykować i ogłaszana akcje serwisową. Obejmie ona także samochody sprzedane w Polsce. W czym tkwi problem i co jest przyczyną potencjalnego pożaru?
Wszystkie topowe modele Lexusa czyli GS F, RC F oraz LC 500 są wyposażone w silnik 5.0 V8 zasilany benzyną. Ta wolnossąca jednostka oznaczona symbolem 2UR-GSE cieszy się doskonałą opinią wśród mechaników, a na dodatek zapewnia każdemu z tych trzech aut świetne osiągi i przepiękny dźwięk. Niestety, drobny szczegół w osprzęcie silnika sprawił, że na motor ten padł cień – wyposażony w niego samochód może ulec pożarowi. Szczęśliwie usterka jest łatwa do usunięcia.
Silnik 5.0 V8 2UR-GSE – wadliwe pompy paliwa
Z danych przekazanych przez koncern Toyota wynika, że w 3 modelach samochodów marki Lexus to jest GS-F, LC500 i RC-F, wyposażonych w silnik o oznaczeniu 2UR-GSE (5.0 V8) może dość do pożaru. Motor ten posiada bowiem dwie pompy tłoczące paliwo pod wysokim ciśnieniem, w których może dojść do uszkodzenia tłumika ciśnienia. Usterka powoduje hałas i wibracje, a w miarę upływu czasu może dojść do postępującego pękania obudowy pompy i wycieku paliwa, co może skutkować pożarem.
Wadliwe części użyto w samochodach wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 6 czerwca 2014 r. a 4 grudnia 2017 r. Pełna ich lista znajduje się w poniższym linku:
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 126 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedstawiciel marki Lexus zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany pomp paliwa oraz śrub mocujących przewody paliwowe. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
Zobacz: Najnowszy Lexus LC F przyłapany na drodze – pierwsze zdjęcia i dane
Dodaj komentarz