REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R bije rekord toru Nurburgring!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 21 maja 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Najszybsze przednionapędowe auto seryjne na torze Nurburgring to od dziś Renault Megane RS Trophy-R. Francuski hot hatch okazał się szybszy od Hondy Civic Type-R o prawie 4 sekundy. W przeciwieństwie do Hondy będzie to jednak limitowane auto. Rekord padł 5 kwietnia, ale dopiero dziś Renault o tym oficjalnie poinformowało.

Francuski koncern samochodowy Renault poinformował, że Megane RS Trophy-R ustanowiło rekordowy czas przejazdu jednego okrążenia dla seryjnych aut z przednim napędem. Auto pokonało Północną Pętle (Nordschleife) w czasie 7 minut i 40 sekund! To wynik o 3,7 sekundy lepszy niż w przypadku dotychczasowego rekordzisty czyli Hondy Civic Type-R. Trzeba jednak oddać japońskiej „rakiecie”, że Megane RS Trophy-R będzie autem limitowanym.

Renault Megane RS Trophy-R

Oficjalna premiera Megane RS Trophy-R nastąpi 24 maja w Monako na imprezie towarzyszącej Grand Prix Formuły 1. Za kierownicą zasiądą Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg, kierowcy Renault F1 Team! Na tę chwilę wiemy, że Trophy-R będzie wyposażone w ten sam 300-konny motor 1.8 TCe co odmiana Trophy, ale samochód będzie lżejszy o 130 kg, wyposażony w efektywniejszy pakiet aerodynamiczny oraz w radykalnie przeprojektowany układ jezdny.

Renault Megane RS Trophy-R na torze Nurburgring ustanowiło nowy rekord wśród aut FWD!

Renault Sport podkreśla, że przy projektowaniu tego auta współpracowało z wyjątkowymi partnerami – firmą Akrapovic przy opracowaniu układu wydechowego, z Brembo w zakresie hamulców, z firmą Bridgestone przy doborze opon, firmą Öhlins w zakresie amortyzatorów i z dostawcą foteli kubełkowych Sabelt. Trophy-R znajdzie się w sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy. Pierwsze plotki mówią o zaledwie 250 egzemplarzach.

Zobacz: Honda Civic Type-R znowu pobiła rekord Nurburgring!

8
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
TomekSaturninDaily DriverRskaDarek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Cappo
Gość
Cappo

Tyle że jak nie popracuja nad trwałością to nici z sukcesu. Wolę Honde bo minimalnie wolniesza a pancerna. I znacznie lepsza na daily

bbh
Gość
bbh

No, zwłaszcza pancerna jest skrzynia biegów…

Cappo
Gość
Cappo

Drobne poprawki z wysprzeglikiem i działa.

Saturnin
Gość
Saturnin

Doooobreeee ! 😀 szczera prawda 😀

Darek
Gość
Darek

Pancerna na pewno hahahaaa

Rska
Gość
Rska

mam RS drugi rok, przy 60 tysiącach miałem drobne problemy z przednim zawieszeniem. Zero problemów, brzmi świetnie, mechanika super. Równolegle kolega kupił R-ke, i śmiało mogę powiedzieć, że mam trwalsze auto. Do tego spalanie, 2l na setkę mniejsze w normalnej jeździe. Mi 10-12, jemu 12 plus. Rka jak i Rska, to nie cywilne auta, dlatego nie wolno patrzeć na rankingi niezawodności. Przykład sworzni do przednich kół. Zwykła megane, jakies moze 300zł u mnie 1200 plus robocizna. Takie mankamenty, mocniejszych osobówek.

Tomek
Gość
Tomek

Od kiedy hot-hatche nie są cywilnymi autami??? Halo ziemia!

Aktualności