REKLAMA

Premiera MG HS Plug-in – duża moc, małe zużycie paliwa i niska cena

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 19 września 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy MG HS Plug-In Hybrid to zaawansowany SUV oferujący nowoczesny napęd hybrydowy typu plug-in. Ma potężną moc, dobre osiągi, a przy tym oferuje niskie zużycie paliwa i duży zasięg na baterii. Tak przynajmniej przekonuje jego producent. Mieliśmy okazję zobaczyć nowy model z bliska podczas statycznej prezentacji na stadionie Legii w Warszawie. Co oferuje nowy model od strony technicznej i ile kosztuje hybrydowy MG HS Plug-in Hybrid?

MG HS Plug-in: silnik, moc i osiągi

Nowy MG HS PHEV wyposażono w hybrydowy układ napędowy, który łączy 1,5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym. Motor spalinowy generuje moc 143 KM i moment obrotowy wynoszący 230 Nm, a MG chwali się, że to jeden z najwydajniejszych silników na rynku ze sprawnością na poziomie 43%! Jego pracę wspiera motor elektryczny o mocy 183 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. Do tego ich pracę koordynuje i koreluje drugi silnik elektryczny o mocy 150 KM. Sumaryczna moc układu napędowego wynosi imponujące 339 KM, co plasuje MG HS PHEV w czołówce SUV-ów pod względem osiągów. A jeśli uwzględnimy cenę, to zapewne na miejscu pierwszym. Układ napędowy jest wspierany przez 3-biegową przekładnię, która przekazuje moc wyłącznie na przednie koła.

Zobacz: Hybrydowe MG3 Hybrid+ to duża moc i niska cena

Dzięki takiemu zestawieniu napędu, MG HS PHEV osiąga dobre przyspieszenie – samochód może rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, co jest wyjątkowo dobrym wynikiem w tej klasie SUV-ów. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 200 km/h, czyli nieźle jak na dzisiejsze czy (Volvo ma limitery do 180 km/h), ale przy mocy prawie 340 KM można było oczekiwać większych szaleństw. Ale bardziej od osiągów, w tym modelu liczy się niskie zużycie paliwa.

MG HS PHEV: akumulator i zasięg

MG HS Plug-In Hybrid wyposażono w jeden z największych akumulatorów w swojej klasie – bateria ma pojemność 21,4 kWh, co pozwala na pokonanie do 100 km w trybie czysto elektrycznym według cyklu WLTP. Jest to wynik, który znacząco wyróżnia ten model na tle konkurencji, zwłaszcza wśród hybryd typu plug-in, gdzie przeciętnie producenci obiecują od 50 do 70 km.

Zobacz: Płukanka do silnika – jak ją stosować?

Bateria litowo-jonowa jest chłodzona cieczą, co zwiększa jej żywotność oraz efektywność działania, zwłaszcza podczas długotrwałej eksploatacji. System ładowania pozwala na pełne naładowanie akumulatora w czasie zaledwie 3 godzin przy użyciu ładowarki typu Wallbox o mocy 7 kW. Samochód obsługuje również ładowanie ze zwykłych gniazdek domowych, choć ten proces będzie trwał dłużej (około 8-9 godzin). Tryby jazdy dostępne w MG HS PHEV to: EV (tryb czysto elektryczny), hybrydowy szeregowy (gdzie silnik spalinowy działa jako generator ładujący baterię podczas jazdy) oraz hybrydowy równoległy (gdzie oba silniki współpracują dla maksymalizacji osiągów). Takie rozwiązanie pozwala na inteligentne zarządzanie energią i optymalizację zużycia paliwa w zależności od warunków jazdy.

Hybrydowe MG HS: zużycie paliwa i energii

Nowy MG HS Plug-In Hybrid imponuje niskim zużyciem paliwa, co jest kluczową zaletą tego modelu. Dzięki optymalizacji współpracy napędu elektrycznego i spalinowego, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1,5 l/100 km według cyklu WLTP. Co więcej, emisja CO2 wynosi tylko 14 g/km, co czyni go jednym z najbardziej ekologicznych SUV-ów na rynku (pomijając pełne pojazdy elektryczne).

Pomimo oszczędności paliwa, samochód zachowuje dużą dynamikę. Dzięki połączeniu mocy obu jednostek napędowych, MG HS PHEV ma oferować doskonałą elastyczność na drodze i radzić sobie zarówno w miejskich warunkach, jak i podczas dłuższych podróży autostradami. Łączny zasięg według producenta to aż 1000 km. Jest tak dlatego, że hybrydowy MG HS Plug-in ma tak samo dużo zbiornik paliwa jak ten spalinowy (55 litrów).

Systemy wspomagające kierowcę i bezpieczeństwo

MG HS PHEV wyposażony jest w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak pakiet MG Pilot, który obejmuje aktywny tempomat, system utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola oraz system automatycznego hamowania awaryjnego. Model ten oferuje też systemy rozpoznawania znaków drogowych oraz asystenta jazdy w korku, co mają docenić jego kierowcy podczas jazdy zarówno w mieście, jak i w dalszych trasach.

Hybrydowy MG HS: cena i wyposażenie

Nowy MG HS Plug-In Hybrid będzie dostępny w dwóch wariantach wyposażenia: Excite i Exclusive. W ramach oferty promocyjnej ceny zaczynają się od 156 500 zł za wersję Excite i 165 500 zł za wersję Exclusive. Dla porównania, model z silnikiem benzynowym, dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną, kosztuje od 109 900 zł w wersji Excite oraz od 120 900 zł w wersji Exclusive. Wersje benzynowe są już dostępne w salonach, natomiast hybryda plug-in pojawi się jesienią.

Podstawowa wersja MG HS II generacji jest dobrze wyposażona. Za relatywnie niewielką dopłatę można jednak mieć topową odmianę Exclusive.

Wyposażenie najtańszej wersji hybrydowej obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację jednostrefową, nawigację GPS, kamerę cofania HD, tempomat adaptacyjny, pakiet systemów bezpieczeństwa, AppleCar i Android Auto, pełną elektrykę szyb i lusterek, regulację elektryczną fotela kierowcy, skórzaną kierownicę, reflektory ledowe czy 19-calowe alufelgi. Wersja droższa ma jeszcze dwustrefową klimatyzację, kamerę 360 stopni,  tapicerkę z ekoskóry, zdalne włączanie klimatyzacji, podgrzewana przednie siedzenia, system audio 8-głośnikowy, ładowarkę indukcyjną i wiele innych gadżetów.

Zobacz: Nissan Juke – prezentacja odświeżonego modelu! Co się zmieniło?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności