Dokładnie 210 lat temu, 26 sierpnia 1820 roku, powstała firma Peugeot. Z okazji jubileuszu marki, francuski koncern przygotował szereg działań mających upamiętnić i uświetnić to wydarzenie. Będzie specjalne logo, będą promocje dla klientów, będą okolicznościowe gadżety i produkty, a do tego promocyjna cena wejściówek do muzeum Peugeota.
26 września 1810 roku została oficjalnie założona (poprzez wniesienie wkładu pieniężnego) spółka PEUGEOT Frères Aînés. Wpis w rejestrze można nadal zobaczyć w archiwach w Terre-Blanche w departamencie Doubs. Na przestrzeni ponad dwóch wieków rodzina PEUGEOT przeszła drogę od rewolucji w świecie mody XIX wieku i roli producenta stalowych konstrukcji krynolin, do rewolucji w branży motoryzacji, gdzie bicykle zostały zamienione na samochody. Markę kształtują ludzie kreatywni, inżynierowie, projektanci, którzy od ponad dwustu lat wyłamują się z utartych schematów i tworzą koncepcję nowej mobilności. Dzięki ich współdziałaniu firma PEUGEOT stale kreowała i umacniała swoją markę na przestrzeni lat i z ufnością patrzy w przyszłość.
Z okazji 210-lecia marki zaprojektowano specjalne logo. Będzie się przewijało w kampaniach i wydarzeniach, które rozpoczynają się już teraz i potrwają do końca roku:
- Publikacje w mediach społecznościowych,
- Wydarzenia online,
- Akcje promocyjne,
- Wejście do Muzeum L’Aventure PEUGEOT w Sochaux od 1 września do 31 października za 1 euro,
- Produkty lifestylowe PEUGEOT dla fanów marki, które pojawią się w sprzedaży pod koniec września.
Jubileuszowe logo Peugeot
Logo na potrzeby obchodów 210-lecia marki stworzyli projektanci studia PEUGEOT Design Lab. Lew, który stanowi znak rozpoznawczy marki, został przedstawiony z profilu. Pod łapami ma strzałę. Nawiązuje do najstarszego zarejestrowanego logo PEUGEOT z 1858 roku, symbolizującego trzy zalety pił zębatych, które były początkowo głównym produktem marki: sprężystość, wytrzymałość zębów i szybkość cięcia. Strzała odwołuje się do szybkości. Dopisek „210 ans” (210 lat) wskazuje na minioną historię marki, ale też na kolejne lata. Czarno-biała kolorystyka podkreśla minimalizm i prostotę, które są motywem przewodnim stylu PEUGEOT. Całość została wpisana w okrąg podkreślający, że mamy do czynienia ze znakiem graficznym, który z całą pewnością znajdzie wielu fanów.
Z okazji 210-lecia marki aż do końca roku będą pojawiać się oferty dla klientów indywidualnych w ramach kampanii „2.1.0. Let’s Go”, nawiązującej do 210-letniej historii PEUGEOT obfitującej w wydarzenia oraz stanowiącej dowód trwałości i siły marki. 26 września, w dniu, w którym 210 lat temu powstała firma PEUGEOT, w sieciach społecznościowych pojawi się film prezentujący historię marki.
Konkurs poprzez media społecznościowe
Jubileusz 210-lecia marki PEUGEOT uświetni ogólnoświatowa kampania w mediach społecznościowych – na Twitterze, Instagramie, Facebooku i LinkedInie. Związane z jubileuszem treści proponowane w różnych kanałach będą oznaczane #210YEARSWITHPEUGEOT. Od 1 do 26 września 2020 roku będzie można wybrać najbardziej kultowy model PEUGEOT na przestrzeni dwóch ostatnich wieków. Będzie tylko jeden zwycięzca – model, który zdobędzie największe poparcie wśród publiczności!
Po zakończeniu konkursu projektanci PEUGEOT pod kierownictwem Matthiasa HOSSANNA będą pracowali nad projektem-niespodzianką, który zostanie zaprezentowany w październiku. Będzie to kolejne wielkie wydarzenie w obchodach 210-lecia marki. Kulminacyjnym punktem obchodów będą dwa wyjątkowe wydarzenia online zorganizowane pod koniec września, w związku z którymi przygotowane zostały liczne niespodzianki dla publiczności!
Muzeum Peugeota dostępna za 1 euro!
Od 1 września do 31 października 2020 roku wejście do Muzeum L’Aventure PEUGEOT w Sochaux będzie możliwe za symboliczną cenę 1 euro. Muzeum L’Aventure PEUGEOT to jeden z obowiązkowych punktów wizyty we wschodniej części Francji. Prezentuje dwustuletnią historię producenta. Muzeum mieści się w Sochaux, historycznym bastionie marki, gdzie od 1810 roku do dziś wytwarzane są produkty PEUGEOT.
Zobacz: Długodystansowy test Peugeota 308 z silnikiem 1.2 PureTech 130 KM!
Od 2 do 4 października w okolicach tego ważnego dla marki miejsca odbędzie się tegoroczna edycja International Aventure Peugeot Meeting (IAPM). To wyjątkowe wydarzenie, przeznaczone wyłącznie dla członków stowarzyszenia L’Aventure PEUGEOT, przyciągnie 130 zespołów, które w ciągu trzech dni pokonają liczącą 300 km trasę w departamencie Doubs. Na starcie pojawią się różne modele – od PEUGEOT 201 po PEUGEOT RCZ.
Sklep z gadżetami i produktami marki Peugeot
Pod koniec września w sklepie internetowym marki pojawią się dwie kolekcje produktów lifestylowych PEUGEOT, inspirowane 210-leciem marki (www.boutique.peugeot.com). Na fanów PEUGEOT czekają T-shirty, bluzy, czapki, a także plecaki, znaczki i breloczki, które na co dzień będą im przypominać o ulubionej marce.
- Jubileuszowa kolekcja, która uświetni obchody 210-lecia PEUGEOT, jest oznaczona czarnym logo na białym tle z napisem „210 ans” (210 lat),
- Ponadczasowa kolekcja z białym logo na czarnym tle z oznaczeniem „depuis 1810” (od 1810) obejmuje akcesoria kuchenne, w tym młynki do pieprzu.
Zobacz: Test Peugeot 508 GT PureTech 225
Dodaj komentarz