Ruszyła akcja serwisowa dotycząca kilku modeli Peugeot. Popularne 308, 2008 i 3008 mogą mieć problem z układem hamulcowym, ale co ciekawe przyczyna problemu najwyraźniej leży gdzie indziej. Awaria może wywołać zużyty pasek rozrządu. Na ten problem wskazują zarówno nasi mechanicy, jak i czytelnicy.
Wielu naszych czytelników pisało do nas, że mają problemy ze swoimi Peugeotami wyposażonymi w silnik 1.2 PureTech. Każdy z nich podkreślał, że musi istnieć wada materiałowa (lub nawet techniczna) związana z konstrukcją rozrządu tego 3-cylindrowego silnika. Dlaczego? bowiem u wszystkich z nich powtarzał się problem z rozpadającym się lub łuszczącym paskiem rozrządu. Serwisy ASO niechętnie podejmowały ten temat i niejednokrotnie zrzucały winę na użytkownika i niewłaściwą eksploatację (np. używanie nieoryginalnego oleju z ASO). Ale najwyraźniej skala problemu była na tyle duża, że firma przyjrzała się sprawie i w końcu ogłosiła akcję naprawczą.
Wadliwy pasek rozrządu może grozić awaria hamulców
Francuski koncern poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach Peugeot 308, 2008 i 3008 zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania, co zwiększa ryzyko wypadku. Skala problemu jest naprawdę duża, bo tylko na polskim rynku kampanią naprawczą objęte są łącznie 2583 pojazdy. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania sterującego silnikiem, kontroli układu wspomagania hamowania i ewentualnej wymianie wadliwych elementów tego układu.
Zobacz: Silnik 1.2 PureTech PSA – warto się nim zainteresować?
Producent nie podaje czy akcja serwisowa dotyczy jakiegoś konkretnego silnika, czy wszystkich. Nasza wiedza w tym temacie każe jednak przypuszczać, że mowa jest o autach z silnikiem 1.2 PureTech. Jeśli dostałeś zaproszenie na akcję serwisową dotyczącą omawianego problemu, daj nam z nać jaki silnik masz w swoim Peugeocie.
Ten sam problem z paskiem rozrządu, Citroen C3 z 2019 roku (3,5 roku) przebieg 42 tyś. Łuszczący pasek widać przez wlew oleju. Nikt na żadną akcję serwisową nie wzywał. Wyskakują błędy ciśnienia oleju, błąd walków rozrządu, auto nagle traci moc. Do tego podobno usterka może wpływać na układ hamulcowy. Żona jeździła z noworodkiem na szczęście nie doszło do tragedii. Porażka ten silnik.. Pewnie jeszcze każą zapłacić za naprawę kilka tysięcy zł, żenada!
Mogę potwierdzić, że jest akcja Peugeota na wymianę paska rozrządu. Ja kupiłam auto nowe w Niemczech 2018 . Dostałam list proszący o kontrolę konkretnie mojego auta , dziś bylam i stwierdzono że muszę zrobić termin na wymianę, oznacza to też pozostanie auta w warsztacie dwa lub trzy dni.
Proszę o informację, czy naprawa będzie bezpłatna? Mam podobny problem.
identyczny problem. pasek rozrządu się zerwał i unieruchomił silnik podczas jazdy – dobrze że przy małej prędkości i nie doszło do wypadku. Serwis nie powiadomił o akcji serwisowej.
Co będzie się działo gdy dojdzie do wypadku śmiertelnego ?
Czy znajdą się odpowiedzialni za brak działania ?
Przecież nadaje się takie zachowanie dystrybutora i serwisu – jako zaniechanie – do ścigania prokuratorskiego.
Ściema z wymianą paska. W jednym serwisie nawet nie powiedzieli, że jest akcja jego wymiany, zrobili przegląd i skasowali 1000 zeta, a w drugim dwie godziny i niby sprawdzili pasek ale niestety nie kwalifikuje się do wymiany. Pozamykać te serwisy.
Bzdura mi osobiście w ramach kampani serwisowej tydzień temu wymienili kompletnie wszystko co jest z tym związane nie biorąc złamanego grosza 😁peugeot Servis Gliwice
mam ten sam problem i dziś za naprawę zapłaciłam 4600,00 zł
U mnie było to samo pasek pękł musiałem wymieniać pasek i pokrzywione zawory. Koszt 5000.
Ponoć jest zbiorowy pozew o odszkodowania od peugeota.
Czy coś wiadomo w sprawie pozwu, odszkodowania ? Ja mam właśnie silnik do wymiany