REKLAMA

Następca Lamborghini Huracana to hybryda kręcąca się do 10 tys. obr./min

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Lamborghini · Dodane: 27 maja 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Następca Huracana, póki oznaczony jako Lamborghini 634, będzie mieć napęd hybrydowy, którego bazą będzie silnik 4.0 V8 z podwójnym doładowaniem. Ma być to motor wysokoobrotowy kręcący się do 10 000 obrotów na minutę, w którego pracę wspierać będą 3 silniki elektryczne.

Włosi zaskakują. Choć przejście na napędy z elektryfikowane wydaje się być dla nich nie do zaakceptowania, to pracują nad rozwiązaniami, które mają opóźnić przejście na zupełnie elektryczny napęd. W tym celu opracowali całkowicie nowy silnik w oparciu o wiedzę inżynierów z Sant’Agata Bolognese. Ich celem jest zapewnienie osiągów i emocji z jazdy, które przewyższają̨ te z obecnej gamy Huracana. Jego następca oznaczony jest kodem 634.

Lamborghini 634 – budowa napędu hybrydowego

Napęd Lamborghini 634 obejmuje 3 silniki elektryczne i ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zadebiutowała w Lamborghini Revuelto. Bazę stanowi natomiast silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4-litrów. Maksymalna moc dostarczana przez ICE wynosi 800 KM między 9000 a 9750 obr/min, osiągając maksymalną prędkość obrotową silnika wynoszącą 10 000 obr/min. Jest to wartość zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych. Sprawia to, że nowy V8 od Lamborghini jest wyjątkowy w krajobrazie drogowych samochodów supersportowych, także pod względem maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 730 Nm w zakresie od 4000 do 7000 obr / min.

Lamborghini 634 otrzyma nowy silnik V8 i 3 jednostki elektryczne wspomagającego jego prace. Będzie to hybryda plug-in.

Układ elektryczny zaprojektowany i opracowany dla nowego V8 został umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz osiową jednostkę̨ elektryczną. Jest on w stanie wygenerować wysokie wartości momentu obrotowego i mocy – maksymalnie 300 Nm i 110 kW przy 3500 obr/min, zachowując przy tym kompaktowe wymiary i niską masę̨.

Kolejnym kluczowym elementem procesu projektowania było zdefiniowanie dźwięku, aby nadać nowej jednostce napędowej unikalny charakter oraz zapewnić́ kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy. Charakterystyka nowego V8 przy wysokich obrotach osiąga szczyt pod względem głośności, co w harmonii z wibracjami przenoszonymi na podwozie przez płaski wał korbowy tworzy wyjątkowe doznania sensoryczne. Premiera Lamborghini 634 zaplanowana jest na 2024 r. To kolejny punkt zwrotny w ramach  programu „Direzione Cor Tauri”, którego celem jest zwrot Lamborghini w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy.

Zobacz: Ford Mustang S650 ma nowy silnik 5.0 V8 – czym różni się od starego?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności