Rusza duża akcja serwisowa obejmująca hybrydowe modele BMW PHEV oraz MINI. Problemem jest pożar samochodu, który może nastąpić na skutek przegrzania ogniw w akumulatorach.
Nie da się ukryć, że samochody elektryczne i hybrydowe mają poważne problemy związane z bezpieczeństwem jazdy. Praktycznie co kilka tygodni, a nawet co kilka dni, pojawiają się kolejne akcje serwisowe dotyczące potencjalnego ryzyka wybuchu pożaru w tego typu autach. Samochody wyposażone w potężne akumulatory potrafią się samoczynnie zapalić na skutek przegrzania bądź zwarcia zespołu baterii. Tylko w ostatnich tygodniach pisaliśmy o potencjalnym wybuchu ognia w takich autach jak Audi e-Tron, Hyundai KONA, Ford Puma, Ford Kuga czy w całej gamie aut Audi z układem mild hybrid. Nie ma różnicy czy mowa jest o aucie popularnej marki czy z klasy wyższej. Udowadnia to kolejna duża akcja serwisowa, tym razem firmy BMW i należącej do koncernu marki MINI.
Te BMW mogą się zapalić w czasie jazdy
Przedstawiciele koncernu BMW Vertriebs GmbH powiadomili, że w samochodach marki BMW wyposażonych w napęd hybrydowy (PHEV) może dojść do wybuchu ognia. W modelach BMW X2, BMW 2 Active Tourer, BMW X3, BMW X5, BMW serii 3, BMW serii 5, BMW serii 7 oraz MINI Countryman, które zostały wyprodukowane w Niemczech, może dojść do zwarcia wewnątrz ogniw w akumulatorze wysokiego napięcia, czego następstwem może być pożar samochodu. Producent nie informuje czy mowa jest o jakiejś wadliwej serii z konkretnego tylko okresu produkcji czy o wszystkich egzemplarzach dotąd wyprodukowanych.
Zobacz: Miękkie hybrydy Audi z silnikiem 2.0 TSI mogą się zapalić!
Tylko na polskim rynku akcja serwisowa z płonącymi hybrydami BMW dotyczy łącznie 109 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o bezpiecznym sposobie eksploatacji samochodu do czasu jego naprawy. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Zobacz: W BMW mają problem! Powyżej 190 km/h odpadają spoilery!
czy mogą się zapalić, czy moze ktoś stracił juz dobytek i stąd akcja serwisowa – bo konsument z Kaliforni zaskarżył koncern i teraz z obawy przed eskalacja na świat bryki młodego wieśmaka trafiły do serwisu.
Zastanawiam sieco mogą zrobić w ramach akcji? montaż gaśnicy lub neutralizatora przy odpowietrzeniu baterii? bo raczej nie wymieniaja wszystkich modułów EV?
to jest pokłosie wyścigu do nikąd! kiedyś zanim samochód trafił do produkcji jeździli testerzy pod drogach – teraz drafiaja do publicznosci jako testerów, , kiedyś jak szczepionka trafiła do produkcji była testowana 2- 5 lat teraz trafia do polski, itd
tak przy okazji – z Bawarii jedyna dobra tradycja to Piwo choć znam regiony świata gdzie jest lepiej
Dobra analogia z tą szczepionką.