Honda Civic Type-R to najszybsze seryjne auto z przednim napędem na torze Magny-Cours GP we Francji! Japońskie auto w wersji „Challenge 2018” pobiło właśnie rekord okrążenia na tym francuskim torze. Teraz zamierza pobić czasy okrążeń na kilku innych, prestiżowych autodromach świata. I wiele wskazuje na to, że może się jej to udać!
Po debiucie Hondy Civic w wersji „Type R Challenge 2018” podczas Geneva Motor Show, ten wyjątkowy hot hatch ustanowił nowy rekord okrążenia dla seryjnego samochodu z napędem na przednie koła na torze Magny-Cours GP we Francji. Prowadzona przez zawodnika WTCR Estebana Guerrieri Honda osiągnęła czas 2:01.5 min ustanawiając nowy rekord wśród seryjnych aut FWD. Estebana Guerrieri na co dzień rywalizuje o Puchar Świata Samochodów Turystycznych FIA w Hondzie Civic TCR wystawianej przez zespół Münnich Motorsport. Jak podkreśla:
Najlepszą cechą Type-R jest to, że daje ci pewność siebie. Jest bardzo responsywny, świetnie przekazuje sygnały z zawieszenia i układu kierowniczego. Ludzie uważają Type-R za hot hatcha o najbardziej wyśrubowanych parametrach i udowodniliśmy dzisiaj, że naprawdę tak jest – samochód nadal przesuwa granice tego, co jest możliwe w klasie aut z napędem na przednie koła.
Zdaniem Estebana, niewątpliwą zaletą nowego Civia Type-R FK8 jest to, ze jest to idealny daily driver! Auto nadaje się zarówno do sportowej jazdy na autodromach, ja i codziennej eksploatacji:
Cudownie, że możemy korzystać z trybu R+ na torze, a następnie pojechać do domu w trybie Comfort.
To pierwszy sukces w serii startów „Type R Challenge 2018”, w których zespół gwiazd wyścigowych Hondy spróbuje – za kierownicą Hondy Civic Type R – pobić rekordy seryjnych samochodów napędzanych na przednią oś, na legendarnych europejskich torach wyścigowych. W planach jest ustanowienie rekordów na torze Silverstone (Wielka Brytania), Spa-Francorchamps (Belgia) i Estoril (Portugalia) oraz kilku innych, nie ustalonych jeszcze obiektach.
Honda Civic Type-R oznaczona symbolem FK8 to do tej pory najbardziej ekstremalną wersja przednionapędowego hot hatcha. Silnik o mocy 320 KM generuje 400 Nm momentu obrotowego, dlatego aby zminimalizować jego wpływ na układ kierowniczy zastosowano wyrafinowany układ zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi. Japoński sportowiec charakteryzuje się także bardzo nisko umieszczonym środkiem ciężkości, szperą LSD, potężnymi hamulcami od Brembo, regulowanymi amortyzatorami oraz rozbudowanym pakietem aerodynamicznym. Do tego w kabinie posiada prawdziwe fotele kubełkowe. To wszystko sprawia, że na torze jest naprawdę bardzo szybką maszyną!
Zobacz: Honda Civic Type-R znowu pobiła rekord Nurburgring!
Dali rade w Hondzie.