Mistrz Świata Formuły 1 Jenson Button oraz Honda Civic Type R FK8 to duet, który ma zamiar ustanowić rekordy okrążeń na najbardziej znanych torach wyścigowych świata. W zadaniu tym, ukrytym pod kryptonimem Time Attack 2018, pomóc ma Buttonowi szereg innych gwiazd motosportu, którzy chcą wspólnie z Hondą pokazać całemu światu, że Civic Type-R to najbardziej wyścigowy hot hatch na świecie!
Poprzednia Honda Civic Type-R FK2 zrobiła ogromne wrażenie na mojej skromnej osobie. Nieprawdopodobnie szybka i neutralna w zakręcie, obdarzona świetnymi osiągami, fantastycznym podwoziem, wybitnymi hamulcami oraz sportowym charakterem, po prostu urzekła mnie swoimi możliwościami. Promując najnowszą wersję Type-R czyli FK8, Honda chce pokreślić status producenta utytułowanego modelu Civic Type-R, wykorzystując do tego zespół jednym z najlepszych kierowców wyścigowych świata i ustanowić razem z nimi wiele nowych rekordów na słynnych torach wyścigowych w Europie.
Wyścigowi kierowcy za kierownicą Hondy Civic Type-R FK8
Mimo że ostateczny skład zespołu kierowców biorących udział w biciu rekordów nie został jeszcze definitywnie ustalony, to japoński koncern potwierdził, że w jego składzie na pewno znajdzie się Mistrz Świata Formuły 1 Janson Button, którego obecnie można oglądać w wyścigach serii Super GT za kierownicą najnowszej Hondy NSX. Oprócz Buttona, w składzie zespołu pojawią się również kierowcy startujący obecnie w serii WTCR – Tiago Monteiro (Portugalia) i Esteban Guerreri (Argentyna) oraz ścigający się modelem NSX w zawodach Super GT, Bertrand Baguette (Belgia).
Honda już wcześniej pokazywała światu, że jej Civic Type-R to wyjątkowy hot hatch. Podobne przedsięwzięcie zorganizowała w 2016 roku, co zaowocowało ustanowieniem przez poprzednią wersję modelu Civica Type-R, rekordów okrążeń na torach Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril i Hungaroring. Wtedy za kierownicę Type-R trafili mistrzowie serii British Touring Car Championship i World Touring Car Championship. W edycji zaplanowanej na 2018 rok Honda planuje poprawienie tych wyników na torach Silverstone (Wielka Brytania), Spa-Francorchamps (Belgia) i Estoril (Portugalia), oraz innych, jeszcze nie ogłoszonych obiektach.
Honda Civic Type-R FK8 Time Attack 2018
Najnowszy model Hondy Civic Type-R napędzany jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem VTEC TURBO, o mocy 320 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 400 Nm. Prędkość maksymalna samochodu to 272 km/h, podczas gdy przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,7 s. W kwietniu 2017 r. seryjnie produkowany egzemplarz Civica Type-R ustanowił rekord okrążenia na torze Nurburgring dla aut z przednim napędem, osiągając czas 7 minut i 43.8 sekundy.
Honda zaprezentuje Civica Type R Time Attack 2018 podczas salonu Geneva Motor Show, który odbędzie się w dniach 8-18 marca. Nasz test Hondy Civic Type-R FK2 znajdziecie w poniższym linku:
Zobacz: Test Honda Civic Type-R 2.0 VTEC TURBO
Myślałem że Megane RS spokojnie pokona znowu Civica a ono w ogóle nie ma podejścia… Nie wiem co to za pomysł tworzyć tak słabe auta jak Megane skoro już dawno Focus ma 350 KM… Mercedes A45 będzie mieć 400 KM. Audi RS3 już ma 400 KM.