Cennik nowego Porsche 718 Boxster został właśnie oficjalnie zaprezentowany. Ceny nowego modelu zaczynają się od ponad 230 tys. zł. W gamie dostępne będą na początku dwie wersje silnikowe. W przyszłości zapewne pojawią się jednak jeszcze bardziej bezkompromisowe odmiany tego modelu.
Nowe Porsche 718 będzie występować w dwóch wersjach nadwoziowych – jako roadster czyli Boxster oraz coupe czyli Cayman. Nowe nazewnictwo odnosić się ma do wyścigowego modelu 718 z przełomu lat 50. i 60. XX wieku, który odnosił liczne sukcesy w wymagających wyścigach długodystansowych. Osobiście uważam, że Porsche jako jeden z nielicznych producentów w sposób udany zmienił i usystematyzował nazewnictwo swoich modeli. Umiejętnie nawiązując do historii swej marki, Porsche uprościło sposób odczytywania pozycji danego modelu w całej gamie swoich aut.
Zobacz: Nowe Porsche 718 Boxster – małe silniki i wysokie osiągi
Gama roadstera obejmuje dwa modele. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 220 kW (300 KM) i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM) i 420 Nm maksymalnego momentu. Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną (z dwumasowym kołem zamachowym). Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK). Więcej o różnicach w obu modelach przeczytacie tutaj.
Zobacz: Nowe Porsche 960 z centralnie umieszczonym silnikiem!
Nowe Porsche 718 Boxster można już zamawiać w pięciu polskich Porsche Centrach – w Katowicach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu. Najnowsze wcielenie dwuosobowego roadstera z Zuffenhausen pozostaje wierne koncepcji silnika umieszczonego centralnie. Ceny modelu w Polsce rozpoczynają się od 230 510 zł.
Porsche 718 Boxster – polski cennik
Numer fabryczny | Model | Cena katalogowa (PLN) |
982320 | 718 Boxster | 230 510 |
982330 | 718 Boxster S | 325 290 |
Porsche 718 Boxster – wyposażenie
W standardowym wyposażeniu Porsche 718 Boxster znajdą się m.in.
- 4-tłoczkowe aluminiowe jednoczęściowe stałe zaciski hamulcowe z przodu i z tyłu, wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy (przód/tył): 330 mm/299 mm;
- 18-calowe koła Boxster z oponami 235/45 ZR 18 z przodu i 265/45 ZR 18 z tyłu;
- reflektory główne Bi-Xenon ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED;
- układ klimatyzacji z filtrem z węglem aktywnym;
- sportowe fotele wykończone Alcantarą / materiałem skóropodobnym;
- zestaw wskaźników z obrotomierzem centralnym i kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 4,6 cala;
- tarcze zegarów i obrotomierza w kolorze czarnym;
- sportowa kierownica o średnicy 375 mm z ręczną regulacją wzdłużną i wysokości;
- Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do telefonu komórkowego i złączem audio;
- Sound Package Plus z sześcioma głośnikami o łącznej mocy 110 W ze zintegrowanym wzmacniaczem i cyfrowym procesorem dźwięku.
W standardowym wyposażeniu Porsche 718 Boxster S znajdą się ponadto m.in.:
- dwustrumieniowy układ wydechowy z umieszczoną pośrodku podwójną końcówką ze stali szlachetnej;
- 19-calowe koła Boxster S z oponami 235/40 ZR 19 z przodu i 265/40 ZR 19 z tyłu;
- wzmocniony układ hamulcowy w porównaniu z modelem 718 Boxster;
- czerwone zaciski hamulcowe;
- alarm;
- tarcze zegarów w kolorze czarnym ze srebrnym obrotomierzem;
- podłokietnik, panel drzwi i pokrywa schowka w konsoli środkowej wykończone gładką skórą;
- pedały i podnóżek w sportowej stylistyce.
Zobacz: Porsche 718 Cayman – lepsze osiągi i niższa cena!
w sumie 230 tys. zł za Porsche to niezla cena. Audi RS3 kosztuje ponad 250 tys. zł a ma kiepskiego Haldexa i jednak to tylko A3. rozwazylbym