REKLAMA

W Polsce spada sprzedaż aut z silnikiem Diesla

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 4 lutego 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Spada sprzedaż aut z silnikiem Diesla. Rośnie za to udział w rynku samochodów benzynowych i z napędem hybrydowym. Pojazdy elektryczne nadal cieszą się marginalnym zainteresowaniem. Takie są wniosku płynące z raportu dotyczące długoterminowego wynajmu aut w Polsce.

Obostrzenia wprowadzone na świecie w związku z COVID-19 spowodowała duże spadki sprzedaży nowych aut. Według informacji przedstawionych przez ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), w całej Unii Europejskiej sprzedano w minionym roku o 3 mln nowych aut osobowych mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 23,7% względem poprzedniego roku. Największe spadki sprzedaży wystąpiły w Hiszpanii (-32,3%), Włoszech (-27,9%), czy Francji (-25,5%). W Polsce było podobnie, gdzie zanotowano spadek sprzedaży nowych samochodów osobowych na poziomie -22,9% w stosunku do roku 2019. Z polskich salonów wyjechało o ponad 127 tys. osobówek mniej niż rok wcześniej, łącznie 428,5 tys. aut. Trzeba jednak zauważyć, że wynajem aut utrzymał dobry, dodatni wynik sprzedaży. Chociaż na tle tego co bylo wcześniej zanotowano jednak duży spadek zainteresowania. Rok 2019 wynajem długoterminowy zakończył ze wzrostem łącznej floty na poziomie 10,6%, a na koniec roku 2020 r. wzrost ten wynosił już jedynie 2%.

Spada sprzedaż aut z silnikiem Diesla

Silniki wysokoprężne na koniec grudnia ubiegłego roku stanowiły w Polsce 53,1% ogółu aut, co oznacza spadek o 5,3% w porównaniu do analogicznego okresu z roku poprzedniego. Już cztery na dziesięć samochodów było natomiast napędzanych silnikami benzynowymi (41 proc.), co oznacza 3% wzrost ich udziału. Do niedawna marginalna grupa aut wyposażonych we wszelkiego typu silniki hybrydowe oraz napędy w pełni elektryczne, na koniec roku 2020 stanowiła już 5,9% pojazdów w wynajmie długoterminowym. Udział tzwe. aut ekologicznych, jak reklamują je producenci, w wynajmie długoterminowym zwiększył się w ciągu roku o 2,3% . Ale samochody elektryczne nadal stanowią jednak tylko 0,4% ogółu pojazdów we flotach CFM.

Średnia emisja dwutlenku węgla z nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w IV kwartale 2020 roku była o 2,8 proc. i 3,6 g/km wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 131,5 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 154,6 g/km i była wyższa o 3,8 proc. i 5,7 g/km w stosunku do stanu w porównywalnym okresie roku 2019.

Zobacz: Oto najczęściej poszukiwane używane auta w Polsce!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności