Stellantis, grupa motoryzacyjna powstała w wyniku fuzji PSA i FCA, ogłosiła, że zwiększy produkcję elektrycznego Peugeota 208 w swojej fabryce w Figueruelas w Hiszpanii. Od tego tygodnia zakład będzie produkować pięć sztuk dziennie na zmianie elektrycznej 208-ki.
Elektryczny Peugeot e-208 został wprowadzony na rynek w 2019 roku i odniósł duży sukces sprzedażowy w Europie, gdzie był drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w 2020 roku z liczbą ponad 100 000 zarejestrowanych sztuk. Ma napęd o mocy 136 KM i akumulator o pojemności 50 kWh, co ma pozwolić mu uzyskać zasięg do 340 km według cyklu WLTP. Szybkie ładowanie może osiągnąć moc do 100 kW, umożliwiając naładowanie baterii do 80% w około pół godziny.
Duży popyt na elektrycznego Peugeota e-208
Produkcja Peugeota e-208 w Hiszpanii rozpoczęła się w czerwcu tego roku i wynosiła średnio dwie sztuki dziennie na zmianę. Wzrost produkcji wynika z dużego popytu na rynku na ten model oraz chęci wzmocnienia przez Stellantis swojej obecności w segmencie pojazdów elektrycznych. Fabryka w Figueruelas produkuje także Peugeota 208 w wersjach benzynowych i wysokoprężnych, a także Opla Corsę i Citroëna C3 Aircross.
Zobacz: Kia buduję fabrykę, która będzie produkować auta PBV
Peugeot e-208 to jeden z samochodów elektrycznych Stellantis najbardziej cenionych przez Włochów, którzy doceniają jego design, osiągi i technologię. Ceny zaczynają się od 32 500 euro za wersję Active, która obejmuje automatyczną klimatyzację, tempomat, system multimedialny z 7-calowym ekranem oraz system hamowania awaryjnego. Inne dostępne wykończenia to Allure, GT Line i GT. Przypominamy, że w nadchodzących miesiącach w tej fabryce rozpocznie się także produkcja nowej Lancii Ypsilon, jednego z najbardziej oczekiwanych modeli na rynku w przyszłym roku.
Zobacz: Test Peugeot 208 GT 1.2 PureTech EAT8
Dodaj komentarz