Który model Peugeot sprzedaje się najlepiej w Polsce? Oczywiście jest to SUV. Ale co ciekawe, tuż zanim jest model kompaktowy, z bardzo zbliżonym wynikiem sprzedażowym. Oto wyniki Peugeota za I kwartał 2024 roku.
Marka Peugeot zanotowała w pierwszym kwartale 11-procentowy wzrost liczby rejestracji nowych aut osobowych, zwiększając zeszłoroczny wynik z pierwszego kwartału o 309 egzemplarzy oraz osiągając w tym roku sprzedaż na poziomie 3194 sztuk. Ponadto marka utrzymała niewielki 1-procentowy wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t.
Najlepiej sprzedające się modele Peugeot w Polsce
Miejski B-SUV 2008 to numer jeden w tegorocznej sprzedaży marki. Do końca marca polscy klienci nabyli 751 szt. tego modelu – to o 48% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Gama jego napędów obejmuje 130-konną opcję benzynową oraz wersję w pełni elektryczną z mocą zwiększoną do 136 lub 156 KM i akumulatorem 54 kW. Ta ostatnia zapewnia zasięg do 406 km w cyklu mieszanym WLTP i ładowanie z terminala publicznego 100 kW od 20 do 80% w zaledwie pół godziny. Nowością w gamie jest 136-konna hybryda.
Zobacz: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 130
Bardzo zbliżony wynik odnotował innowacyjny kompaktowy hatchback 308 – 738 szt. w pierwszych trzech miesiącach br. (+19% rok do roku). Kompaktowy hatchback Peugeot 308 reprezentuje drugi najbardziej konkurencyjny segment samochodów osobowych na rynku polskim. Model 308 przekonuje do siebie dynamicznym stylem prowadzenia, świetnym wykończeniem i nowoczesnymi multimediami. Co najważniejsze, ma aż pięć opcji napędowych, uwzględniających silniki benzynowe, wysokoprężne, hybrydowe, Plug-in Hybrid i napęd w pełni elektryczny, pozwalają dopasować 308 do indywidualnych potrzeb wymagających klientów. Gdyby w gamie był jeszcze większy motor 2.0 BlueHDi to w połączeniu z nadwoziem kombi, mógłby bardziej namieszać na rynku.
Zobacz: Peugeot 408 – pierwsze wrażenia i opinie po jazdach testowych
Z kolei numer trzy w tegorocznej sprzedaży w gamie francuskiej marki to Peugeot 408, który stanowi ciekawe połączenie walorów SUV-a z przestronnością auta z klasy średniej, a to wszystko okraszone naprawdę ciekawą linią nadwozia. W pierwszym kwartale osiągnął wzrost na poziomie 230% z liczbą 459 sprzedanych egzemplarzy. Dostępny w wersji benzynowej, hybrydowej lub Plug-in Hybrid mógłby znacząco poprawić wynik, gdyby otrzymał silnik Diesla.
Dodaj komentarz