BMW i8 to najlepiej sprzedające się auto sportowe z napędem hybrydowym. W 2015 roku sprzedano ponad 5 tys. egzemplarzy tego modelu. Warto jednak pamiętać, że samochód ten nie ma zbyt silnej konkurencji, bowiem Porsche 918 Spyder to auto nie tylko znacznie lepsze pod względem osiągów, ale przede wszystkim kilkukrotnie droższe.
W zeszłym roku światowa sprzedaż BMW i8 przekroczyła łączną liczbę wszystkich sportowych hybryd innych producentów. W 2015 roku na świecie sprzedano 5 456 egzemplarzy i8, auta stanowiącego połączenie 3-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem oraz napędu elektrycznego. Innowacyjna technologia hybrydowa typu plug-in ma moc 266 kW/326 KM (łączne zużycie paliwa: 2,1 l/100 km, łączna emisja CO2: 49 g/km).
Zobacz: Sprzedaż samochód Porsche w Polsce – rok 2015
–Sukces BMW i8 mów sam za siebie – powiedział Ian Robertson, członek zarządu sprzedaży i marketingu BMW AG. – Już teraz jest to najbardziej udana sportowa hybryda na świecie, która znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. Nie ma lepszego dowodu na znaczenie naszej młodej marki BMW i. Nowe BMW i8 nie ustaje w staraniach. Blichtru ma dodać ekskluzywna linia modeli specjalnych, które po raz pierwszy zostaną zaprezentowane podczas Geneva Motor Show. Dzięki nowym modelom klienci będą mieli jeszcze więcej sposobów na posiadanie prawdziwie indywidualnego auta.
Produkcja BMW i8 Protonic Red Edition rozpocznie się w Lipsku od lipca
Jest to pierwsza linia specjalnych modeli BMW i8 Protonic Red Edition. Podobnie do poprzednich modeli specjalnych, jest ona dostępna tylko przez ograniczony czas.
Zobacz: Sprzedaż BMW w 2015 – świetne wyniki
Nowe wydanie pojazdu 2+2 z kabiną pasażerską z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz wydajnym napędem BMW eDrive będzie produkowana w fabryce BMW w Lipsku od lipca. Model będzie obejmować wykończenie farbą Protonic Red oraz metaliczne akcenty Frozen Grey. Schemat kolorystyczny uzupełnią felgi BMW W-spoke 470 z lekkich stopów, pomalowane na metaliczny kolor Orbit Grey, jak również piasty z matowego aluminium oraz opony o różnym rozmiarze (przód: 215/45 R20, tył: 245/40 R20). Wewnątrz specjalnej edycji i8 kryją się podwójne czerwone szwy, wykończenia z wysokiej jakości włókien węglowych oraz ceramiczne, które nadają całości wyjątkowego sportowego charakteru.
Obecność na rynku nieporównana z żadnym innym dostawcą premium
Od momentu wejścia na rynek pod koniec 2013 roku BMW i skupiało się wyłącznie na pojazdach o niskiej emisji. W 2015 roku sprzedaż BWM i3 oraz BMW i8 wzrosła o około 66% w porównaniu do zeszłego roku i wyniosła 29,513 egzemplarzy. BMW obecnie oferuje BMW i3 w 36 krajach.
Źródło: materiały prasowe BMW
Dodaj komentarz