Jakie auta Polacy najczęściej sprowadzają z zagranicy? Który samochód cieszy się największym zainteresowaniem? VW Golf, Ford Focus, a może Opel Astra? Nic tych rzeczy. Polacy najczęściej sprowadzają do Polski Audi! Jakie konkretnie? Audi A4! Ale nie tylko ten model klasy wyższej cieszy się w Polsce powodzeniem. Zobacz najczęściej sprowadzane do Polski samochody!
Polska to kraj kontrastów. Mimo że przeciętny wiek auta w Polsce jest dużo wyższy niż w Europie Zachodniej (ponad 11 lat), to nie da się nie zauważyć, że Polacy uwielbiają jeździć autami marek Premium. Jak wynika z danych zebranych przez SAMAR, zamiast nowej Skody Fabii nasi rodacy wolą przeznaczyć te pieniądze na kilku czy nawet kilkunastoletnie Audi czy BMW. I nie jest to trend chwilowy, bowiem marki te od lat górują w tego typu rankingach w Polsce.
Najczęściej sprowadzane samochody do Polski – ranking
Mało osób zdaje sobie sprawę, że to nie używany Ople Corsa czy VW Polo za kilkanaście tysięcy złotych jest najchętniej sprowadzanym do Polski autem. Polacy wychodzą z założenia, że lepsze starsze auto, ale lepszej klasy. Nie będziemy wnikać czy przesłankami ku temu jest bardziej zaawansowana konstrukcja takich aut, czy po prostu bardziej reprezentacyjne logo na masce. Faktem jest, że w 2018 roku najczęściej sprowadzanym autem do Polski było Audi A4! Do kraju przybyło ponad 35 tysięcy egzemplarzy tego modelu! O tym, że jest to marka ciesząca się w Polsce dużym zainteresowaniem, świadczy też wysoka sprzedaż nowych modeli Audi. Łącznie w 2018 roku z polskich salonów wyjechało 14 686 egzemplarzy różnej klasy modeli Audi.
Najczęściej sprowadzane do Polski auta w 2018 roku | ||
Lp. | Model | Liczba sprowadzonych egzemplarzy |
1 | Audi A4 | 35 565 |
2 | VW Golf | 32 838 |
3 | Opel Astra | 30 416 |
4 | BMW 3 | 24 048 |
5 | VW Passat | 23 616 |
6 | Audi A3 | 18 892 |
7 | Ford Focus | 17 771 |
8 | Opel Corsa | 17 527 |
9 | Audi A6 | 16 362 |
10 | VW Polo | 15 613 |
11 | BMW 5 | 15 489 |
12 | Renault Scenic | 13 994 |
13 | Opel Zafira | 13 627 |
14 | Ford Mondeo | 13 508 |
Na kolejnych miejscach rankingu także uplasowały się niemieckie auta. Drugim najchętniej sprowadzanym samochodem był Volkswagen Golf (32 838 egz.), a trzecim Opel Astra (30 416 egz.). Co ciekawe w pierwszej dziesiątce, oprócz Audi A4, znalazły się jeszcze inne auta klasy Premium w tym BMW 3, Audi A3 i Audi A6. To pokazuje, że klasa auta ma bardzo duże znaczenie dla Polaków przy wyborze własnego pojazdu.
Jakie silniki mają najczęściej sprowadzane do Polski auta?
W kwestii silników to sprawa wygląda dość ciekawie. W Europie Zachodniej kierowcy pozbywają się aut z jednostkami Diesla, z uwagi na coraz większe restrykcje dotyczące poruszania się takim pojazdami. Samochody te trafiają jednak do Polski, w której to silniki te cały czas cieszą się ogromnym wzięciem. Ich udział na rynku sprowadzanych aut delikatnie wzrósł, osiągając pułap 47,67 %. Nadal jednak więcej kupujemy za granicą aut benzynowych (52,25%).
Nie da się za to ukryć, że z uwagi na akcyzę, w największej mierze są to auta z silnikami o pojemności do 2 litrów, które stanowią 85,5% importowanych aut. Najpopularniejszym przedziałem jest 1,6 – 2,0 l (390 745 sztuk, udział 42,6%). Pojazdy z silnikami powyżej 2 litrów, czyli podlegające akcyzie 18,6%, stanowią 11,6% importu. Jednak co najciekawsze, to na dużych silnikach budżet Państwa zarabia najwięcej. Według danych SAMAR za pierwszych 10 miesięcy ubiegłego roku przychody z tytułu podatku akcyzowego wyniosły ponad 737 mln zł co oznacza, że każdego miesiąca budżet zasilany jest z tego tytułu kwotą ponad 73,7 mln zł.
A Wy chcielibyście sprowadzić dla siebie auto z zagranicy? Jeśli tak to jakie? Też coś z klasy Premium, czy może coś mniej prestiżowego, za to bardziej rasowego?
Zobacz: Czy warto kupić sprowadzane auto od handlarza?
suweren ceni sobie „prestisz”
„Klasa wyższa”… A4, w dodatku przeciętnie 12-15-letnie… Ciągotę do Audi jako „lepszego Passata” obserwuję od 2 lat na lubelskiej wsi, którą odwiedzam 3 razy w roku. Kiedyś królowały tam VW, obecnie od pewnego czasu nastąpił wysyp Audi. Kto biedniejszy, kupuje stare Audi. Kto bogatszy, ciągnie nowsze. Cztery kółka na atrapie mają na wsi poważanie.
Pewnie stare audi b5 i może B6. Z realnym przebiegami 500-800 tys. km
zamiast kupić sobie Toyote albo Honde to kupuja niemieckie smietniki w ktore pierdza szwaby. Polacy to jednak durnie
szroty sciągaja i padlinę w TDI. a potem pada turbo i płaczą, padaja wtryski i płacza, pada dwumas i płaczą. a taki miał byc prestizowy, dobry i tani w jezdzie…..