Lexus to najbardziej niezawodna marka aut według rankingu „Which? Car”. W tym samym raportcie Lexus otrzymał także wyróżnienie w kategori Najlepszy zakup. Ranking opiera się na opiniach właścicieli i użytkowników aut z Wielkiej Brytanii i podzielony jest na kilka kategorii.
Japońskie auta od lat cenione są za znacznie lepszą jakość konstrukcji i trwałość w porównaniu do samochodów europejskich. Potwierdza to też brytyjski raport „Which? Car”, który wyróżnił w tym roku markę Lexus za najwyższą jakość. Zdecydowały o tym maksymalne, pięciogwiazdkowe oceny niezawodności całej gamy modelowej oraz cztery samochody wyróżnione w kategorii „Najlepszy zakup”. W przeciwieństwie do raportów TUV czy jeszcze bardziej kontrowersyjnego ADAC, ranking „Which? Car” oparty jest na szeroko zakrojonych testach i opiniach konsumentów na temat niezawodności, zebranych od ponad 40 000 właścicieli samochodów, wskazuje najlepsze i najgorsze samochody, jakie można kupić w Wielkiej Brytanii. „Which?” jest marką należącą do Stowarzyszenia Konsumentów, największej organizacji konsumenckiej w Wielkiej Brytanii.
Lexusy zbierają bardzo dobre opinie w kilku klasach aut
Szczególnie pozytywnie japońska marka wypadła w segmencie, którego nasza redakcja niespecjalnie lubi, czyli w klasie większych SUV-ów. Lexus RX, który zdobył w nim wyróżnienie jako „Nasz wybór”. Oprócz tego, że spełnił wszelkie wymagania jako luksusowy SUV, wyniki ankiety „Which?” przeprowadzonej wśród konsumentów wskazują, że hybrydowy SUV Lexusa jest „jednym z najbardziej niezawodnych nowych samochodów, jakie można kupić”. Niestety, w rankingu tym nikt nie oceniał, czy taką hybrydą jeździ się przyjemniej niż porządną, widlastą ósemką. Ale coś za coś.
Kolejny lider w swojej klasie, Lexus CT 200h, zdobył pierwsze miejsce w rankingu „Which?” i wyróżnienie „Nasz wybór” w kategorii samochodów średniej wielkości. Samochód ten, choć nie nadaje się dla kierowców o sportowej żyłce, imponuje niezawodnością (i to w klasie wyższej, co jest naprawdę czymś niespotykanym!). Wyniki raportu pokazują, że aż 94% egzemplarzy CT 200h nie sprawia żadnych problemów przez pierwsze 3 lata użytkowania, co dowodzi, że jest to najbardziej niezawodny nowy samochód średniej wielkości, jaki można dziś kupić. Z drugiej strony 3 lata to nadal dość krótki czas by ocenić faktyczną jakość pojazdu.
Kategoria | Model | Wyróżnienie |
Samochody klasy średniej | Lexus CT 200h (2011-) | Nasz wybór i Najlepszy zakup |
Używane duże samochody | Lexus IS (2005-2012) | Najlepszy zakup |
Używane duże samochody | Lexus LS (2007-2012) | Najlepszy zakup |
Większe SUV-y | Lexus RX Hybrid (2015-) | Nasz wybór i Najlepszy zakup |
Zobacz: Lexus wypada dobrze w testach zderzeniowych IIHS – dlaczego?
Warto jednak zauważyć, że poza uznaniem dla poszczególnych modeli, ranking „Which? Car Guide” ocenia Lexusa jako producenta roku w kategorii niezawodności marek. Aż 64% modeli tej marki otrzymało wyróżnienia jako „Najlepszy zakup”. Trudno zatem mówić o przypadku, jeśli oceniamy trwałość aut tej marki. To samochody godne polecenia, ale trzeba pamiętać, że niezawodność to nie jedyny czynnik jaki kierowcy biorą pod uwagę. Dlatego warto sprawdzić indywidualnie, czy dany model pasuje do preferencji danego użytkownika.
Zobacz: Alfa Romeo Giulia na 3 miejscu w brytyjskim rankingu niezawodności!
germnskie auta to przereklamowane padliny
3 Lata Niezawodności? Hahahah Moj Suzuki SWIFT 1.0 ma 17 lat i dalej zero problemow, a ciaga przyczepe z betonem i zlomem po budowach!! Jezdze tez po zlym terenie (tam gdzie passat albo audi a3 sie zakopuja) Brakuje tylko ocynkowania blachy, dlatego 1-2 dni w roku trzeba poswiecic na pielegnacje. Psucie jakosciowe auto rozpoczeło się w XXI wieku, mój budzetowy swift z 2002 roku jest wykonany na poziomie współczesnej średniej klasy. Producenci celowo komplikują też konstrukcje pojazdu aby naprawy były droższe. Dzisiejsze samochody są też niestety zbyt podobne, bo projektami zajmują się firmy designerskie. Nie jest to genialna wizja jednej… Czytaj więcej »
Sporo racji. Sposób w jaki VW opracował rozrząd w 1.5 TSI dokladnie pokazuje celowe komplikowanie konstrukcji a przez to i napraw.bez specjalistycznych urządzeń jest to często niemożliwe. Co do 3 lat to jeszcze dekadę temu był to śmieszny wiek dla auta. Dziś piszą do nas bądź odwiedzają naszego mechanika klienci, których auta ulegają poważnym awariom po 5 czy 10 tysiącach km. BMW 750i po niespełna roku pozegnalo się z silnikiem. To samo stalo się w Peugeocie 308 1.2T czy VW 1.4 TSI. A nasz redakcyjny Peugeot ma 23 lata i ciągle jeździ. O jakości jego materiałów w kabinie na tle… Czytaj więcej »
nie dziwi mnie to. tesciu ma od 2 lat GS450h i nic. zero problemow. a wszyscy ali sie tak tych baterii. mial Mercedesa E220 diesel i dramt. w rok wlozyl 9 tys zl w drugim kolejne 6 tys zl potem jeszcze 3 na jakas pompe i pozbyl sie jak maglownica zaczela ciec. mial wtedy 170 tys. km.