REKLAMA

Honda testuje w Indiach wymienne akumulatory MPP e:

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 8 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Niewielki zasięg i długi czas ładowania akumulatorów w pojazdach elektrycznych to problemy, które Honda zamierza rozwiązywać m.in. wprowadzają na rynek wymienne akumulatory MPP e:. Pierwsze ich testy na większą skalę ruszą już w 2022 roku w Indiach, gdzie wcześniej testowane były poprzednie wersje jako źródło napędu elektrycznych riksz. Zastosowanie akumulatorów ma jednak wykraczać poza komunikację i transport.

Koncerny samochodowe uparcie przekonują, że przyszłością motoryzacji musi być prąd. Największe problemy jakie trapią pojazdy z napędem elektrycznym to niski niski zasięg, długi czas ładowania i mała sieć szybkich ładowarek. Co prawda pojawiają się już samochody pozbawione części tych wad, ale są one niezwykle drogie. Honda zamierza upowszechnić napęd elektryczny za sprawą m.in. koncepcji współdzielenia akumulatorów MPP e: służących do szerokiego zastosowania, w tym do napędzania niewielkich pojazdów. W przyszłości koncepcja ta ma być rozszerzana także o duże samochody elektryczne.

Honda i jej wymienne akumulatory MPP i MPP e:

Pierwsze testy nowej koncepcji Honda rozpoczęła w 2017 roku, kiedy to wprowadziła akumulator MPP (Mobile Power Pack) mający magazynować nadwyżki energii z OZE. Energia ta miała być wykorzystywana do szerokiego rodzaju zastosowań. Od lutego 2019 roku Honda prowadzi na Filipinach testy motocykli elektrycznych wykorzystujących tego typu akumulatory, a od 2021 w Indiach trwają podobne próby z elektrycznymi rikszami.

Na podstawie zebranych danych, firma wprowadzi w Indiach w pierwszej połowie 2022 roku usługę współdzielenia akumulatorów z zastosowaniem udoskonalonej wersji MPP czyli MMP e: Technologia MPP e: to po prostu akumulator litowo-jonowy, o zwiększonej  do 1,3 kW pojemności, który może być wykorzystany jako źródło zasilania dla szerokiej gamy urządzeń elektrycznych, w tym niewielkich rozmiarów produktów mobilnych.

Zobacz: Recykling baterii samochodowych pozwala odzyskać 95% materiałów!

W momencie, gdy akumulator będzie bliski rozładowania, kierowca rikszy będzie mógł szybko i w łatwy sposób wymienić go na inny, już naładowany, korzystając ze specjalnych punktów wymiany baterii. Akumulatory te mają być także wykorzystywane do innych celów. Honda przekonuje, że dzięki uwzględnieniu rozpraszania ciepła podczas nieustannego rozładowywania, udało się zapobiec degradacji ogniw, powodowanej wysoką temperaturą, a w normalnych warunkach akumulator wykazuje wystarczającą wodoodporność, odporność na wibracje i na wstrząsy.

Aby rozpocząć świadczenie usługi współdzielenia akumulatorów MPP e:, Honda utworzy w Indiach lokalną spółkę zależną, odpowiedzialną za rozwijanie działalności w zakresie sharingu akumulatorów. Spółka zainstaluje pewną liczbę urządzeń wymiany akumulatorów Honda Mobile Power Pack Exchanger e: i będzie prowadzić usługi współdzielenia akumulatorów na terenie miast. Japoński koncern we współpracy z producentami elektrycznych riksz wdroży usługę w wybranych miastach, a następnie, w kolejnych etapach będzie ją rozszerzać na inne rejony.

Zobacz: Test Honda e Advance – pierwsza elektryczna Honda w Polsce

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności