TRD, oficjalny tuner Toyoty i Lexusa, przygotował zestaw części do Lexusa IS IV mający poprawić wygląd i zachowanie auta na drodze. Modyfikacje obejmują elementy aerodynamiczne oraz części zawieszenia i podwozia.
Najnowszy Lexus IS IV niestety nie trafił na europejski rynek. Jednak nie brakuje osób, które importują ten model na Stary Kontynent. Auto robi bowiem niesamowite wrażenie swoją bardzo agresywną i nowoczesną linią nadwozia. To jedno z najlepiej zaprojektowanych aut japońskiej firmy. Ale specjaliści z TRD (Toyota Racing Development) udowadniają, że nawet tak dobrze prezentującą się limuzynę jeszcze poprawić. Przygotowali modyfikacje nie tylko dodają więcej sportowego stylu nadwoziu auta, ale wpływające również na jego zachowanie na drodze.
Pakiet aerodynamiczny dla Lexusa IS IV
Japończycy przygotowali pakiet przedniego ospojlerowania, który składa się z trzech elementów – centralnego spojlera montowanego pod atrapą chłodnicy i dwóch bocznych elementów z pionowymi lotkami. Części poprawiają przepływ powietrza pod autem, a także odsuwają strugę od kół, przez co samochód stabilniej zachowuje się na drodze. Podobne działanie mają muskularne dokładki progów, które TRD Japan również proponuje do najmniejszego sedana Lexusa. Właściwości aerodynamiczne auta poprawia też rozbudowany tylny dyfuzor, którego zadaniem jest zmniejszanie ciśnienia powietrza zgromadzonego pod autem w tej strefie i ograniczanie tendencji do unoszenia się tyłu. Wraz z tym elementem japońscy tunerzy proponują cztery końcówki wydechu o średnicy 76 mm.
Zobacz: Nowy Lexus IS F zostanie zaprezentowany jeszcze w 2020 roku?
Pakiet części aerodynamicznych uzupełniają obudowy lusterek z dodatkowymi lotkami, które zmniejszają szum wiatru i dodatkowo poprawiają przepływ powietrza wzdłuż samochodu. Modyfikacje w wyraźnym stopniu obniżają prześwit sedana. Z przodu zmniejsza się o około 49 mm, po bokach o 56 mm, a z tyłu o mniej więcej 34 mm. Przedni spojler, dokładki progów oraz dyfuzor można zamówić w kolorze nadwozia lub wersji Black Edition, w której elementy otrzymują kontrastowe, czarne malowanie.
Dodatkowy amortyzator i rozpórki
Lista modyfikacji przygotowanych przez TRD Japan do nowego Lexusa IS jest dłuższa. Japoński warsztat proponuje też kute, 20-calowe felgi aluminiowe w ciemnym kolorze. Ich szerokość wynosi 235 mm z przodu i 265 mm z tyłu. W tylnej części auta można zastosować ponadto specjalny amortyzator poprzeczny Performance Damper, który zmniejsza wibracje, przez co poprawia komfort jazdy i stabilność samochodu. Pozytywny wpływ na właściwości jezdne ma również pakiet rozpórek usztywniających nadwozie. Wykonane ze stali elementy są montowane pod autem w jego przedniej, centralnej i tylnej części.
Kompletny pakiet elementów aerodynamicznych składający się z przedniego spojlera, dokładek progów, dyfuzora i obudów lusterek TRD Japan wycenia na co najmniej 434 tys. jenów, czyli około 15 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. Komplet aluminiowych felg kosztuje 560 tys. jenów (ok. 20 tys. zł), za dodatkowy amortyzator trzeba zapłacić 50 tys. jenów, czyli mniej więcej 1 800 zł, a pakiet rozpórek do nowego Lexusa IS kosztuje 85 tys. jenów, a więc około 3,1 tys. zł.
Zobacz: Lexus sprzedał już milion aut w Europie! Znamy liderów sprzedaży!
Dodaj komentarz