Alfa Romeo zanotowała świetne wyniki sprzedaży w 2022 roku i wyraźnie przyczyniła się do zwiększenia rentowności w grupie Stellantis. Bardzo duże zainteresowanie jej modelami, zwłaszcza nowym Tonale, odnotowano w Europie, Turcji a także w Azji.
W 2022 roku Alfa Romeo osiągnęła bardzo dobre wyniki, przyczyniając się do świetnych rezultatów całej Grupy Stellantis. Marka poprawiła swoje wyniki operacyjne i stała się rentowna, zwłaszcza dzięki sukcesowi modelu Tonale. Jak przekonują jej przedstawiciele stoi za tym m.in. poprawiony system kontroli jakości. Wyniki sprzedaży Alfy Romeo mogą cieszyć fanów marki, bo w końcu słupki sprzedażowe dają szansę na to, że marka przetrwa ciężkie czasy i zrealizuje w przyszłości swoje ambitne plany.
Alfa Romeo notuje duże wzrosty sprzedaży
Warto zauważyć, że Alfa Romeo zanotowała aż 22% wzrost sprzedaży w Europie. Jednak jeszcze większe wrażenie analiza poszczególnych rynków, na których Włosi odnieśli sukces. Sprzedaż zwiększyła się wręcz wykładniczo: w Grecji o163%, w Portugalii o 174%, we Francji o 101%, w Holandii o 84%, w Austrii o 85%, we Włoszech o 22%, w Niemczech o 22%, a w Hiszpanii o 28%.
Zobacz: Test Alfa Romeo Stelvio Veloce Q4
W skali globalnej wyniki Grupy Stellantis w 2022 roku są stabilne, a wyniki Turcji wyróżniają się jako najszybciej rozwijający się rynek, który zwiększył wolumen sprzedaży czterokrotnie w porównaniu z rokiem 2021. W Azji Stelvio odnotował największy wzrost (+25%). W 2022 roku debiutował Tonale, pierwszy zelektryfikowany C-SUV marki, zapoczątkowujący proces „od zera do zera” mający doprowadzić Alfę Romeo do bycia najszybszą na globalnej scenie motoryzacyjnej marką przechodzącą proces elektryfikacji od zera do całej gamy samochodów o zerowej emisji w 2027 roku. Giulia i Stelvio zostały odświeżone i są gotowe stać się punktami odniesienia w swoich segmentach.
Jeśli chodzi o polski rynek, wprowadzenie modelu Tonale do salonów w maju zeszłego roku przyniosło pozytywne efekty dla marki Alfa Romeo. W czasie, gdy cały rynek samochodów osobowych w kraju spadł o 6,03% w 2022 roku, Alfa Romeo utrzymała dotychczasowy udział, a nawet nieznacznie go poprawiła o 0,01 punktu procentowego. Co więcej, marka zwiększyła swoją obecność w segmencie samochodów premium, notując 1,81-procentowy udział. Do ideału jeszcze daleko, ale model Tonale pozwoli Alfie Romeo złapać zasłużony oddech i dalej rozwijać jej bardziej nieszablonowe i niszowe modele.
Alfa Romeo ze świetną opinią właścicieli
Alfa Romeo kładzie nacisk na bezkompromisową jakość, co przynosi znakomite rezultaty na skalę globalną. Potwierdza to m.in. wynik wskazujący na najwyższą satysfakcję klientów, ogłoszony przez JD Power w USA, który umieszcza markę na pierwszym miejscu w klasie Premium! W roku 2022 Alfa Romeo osiągnęła również sukces w Formule 1, zajmując szóste miejsce w klasyfikacji generalnej i uzyskując najlepszy wynik w ciągu ostatniego dziesięciolecia.
Zobacz: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio autem budzącym najwięcej emocji!
Dodaj komentarz