Z okazji 40-tych urodzin Golfa GTI, Volkswagen przygotował najmocniejszą wersję tego modelu. Golf GTI Clubsport S został wyposażony w aż 310-konny motor benzynowy z turbodoładowaniem. Nowa wersja przebojem weszła na rynek, bijąc rekordowy czas przejazdu na torze Nurburgring dla aut z przednich napędem. Pokonała dotychczasowego lidera tej klasy, czyli przedprodukcyjną Hondę Civic Type-R, o 1,4 sekundy.
Nowa wersja Gofa GTI jest o 20 KM mocniejsza od dotychczasowego GTI Clubsporta. Aby osiągnąć jednak tak świetny wynik w „Zielonym Piekle” zakres zmian w wersji Clubsport S nie skupił się wyłącznie na podniesieniu mocy silnika. Ważna okazała się redukcja masy. W tym celu usunięto tylne fotele obniżając ciężar auta o 30 kg. Volkswagen zdecydował także o zastosowaniu manualnej skrzyni biegów. Korzyści wynikające z szybszej zmiany biegów jakie niesie przekładnia DSG, nie zrekompensowałyby jej wyższej o 20 kg wagi.
Zobacz: Oficjalny Zlot Fanów Volkswagena Golfa GTI
Co więcej, ręczna skrzynia biegów to prawdziwy magnes dla samochodowych purystów, którzy nie darzą sympatią automatów, wykonujących za nich ogromną cześć pracy. Aby obniżyć masę auta i obciążenie silnika, usunięto z auta także klimatyzację (można ją jednak wybrać z listy bezpłatnych opcji) i część wygłuszenia kabiny, a akumulator został wymieniony na mniejszy. Efektywna reedukacja masy pozwoliła obniżyć masę Golfa GTI Clubsport S do 1285 kg.
Zobacz: VW Golf GTI Clubsport – konkurent Leona Cupry?
Za odpowiednie przenoszenie mocy na przednie koła dba elektronicznie sterowana szpera na przedniej osi oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Przeprojektowane zostało także zawieszenie pojazdu i jego układ hamulcowy.
VW Golf GTI Clubsport S – rekord toru Nurburgring
Wszystkie zmiany pozwoliły uczynić z Golfa naprawdę szybkie auto. Clubsport S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, a jedno okrążenie toru Nurburgring przejeżdża w 7 minut 49 sekund i 21 setnych sekundy. Dla porównania 230-konny Golf GTI Performance pokonuje ten tor aż o 37 sekund dłużej!
Największy wpływ na poprawę zachowania Golfa GTI Clubsport S na torze, miała jednak praca Karstena Schebsdata, odpowiedzialnego za modyfikację i zestrojenie podwozia auta. Jego wieloletnie doświadczenie zdobyte przy opracowywaniu podwozi do wyścigowych samochodów Porsche , w tym Porsche 911 GT3 RS 4.0, miały kluczowy wpływ na świetne zachowanie Golfa w „Zielonym Piekle”.
Nowy Volkswagen Golf GTI Clubsport S to limitowany model. Powstanie zaledwie 400 sztuk tego auta.
Dodaj komentarz