Toyota GT86 poddana faceliftingowi zyskała nowy wygląd, większą moc i jeszcze lepsze prowadzenie. Zmianie poddane szereg podzespołów w tym nadwozie, silnik i zawieszenie. Co nowego pojawiło się w zmodernizowanej Toyocie GT86?
Produkowane od 2012 roku sportowe coupé zmodernizowano przede wszystkim w oparciu o doświadczenia zebrane podczas startów tego modelu w wyścigach 24 Hours of Nürburgring. Toyota GT86 to synonim sportowego auta z krwi i kości. Lekka konstrukcja, wolnossący motor, tylny napęd i szpera mają zagwarantować prawdziwie sportowe wrażenia za kierownicą.
Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G
W wersji z manualną skrzynią biegów zoptymalizowano kolektory dolotowy i wylotowy dwulitrowego silnika przeciwsobnego FA-20, uzyskując moc 152 kW (207 PS) przy 7000 obr./min i moment obrotowy 212 Nm przy 6400-6800 obr./min, przy czym rozszerzono zakres obrotów momentu maksymalnego i zwiększono moment dostępny przy niskich obrotach.
Ulepszenie zawieszenia oraz zwiększenie sztywności nadwozia dzięki większej liczbie zgrzewów w słupkach tylnych pozwoliło poprawić sterowność oraz komfort jazdy. Precyzję prowadzenia dodatkowo zwiększono stosując kierownicę o średnicy 362 mm – najmniejszej w samochodach Toyoty.
Zobacz: Nowy Abarth 595 S4 – czwarta generacja mini-wyścigówki
Wprowadzając zmiany poprawiające aerodynamikę nadwozia, odświeżono również jego stylistykę – obniżono przód pojazdu i poszerzono grill, co w połączeniu nowymi, 17-calowymi felgami nadało autu bardziej zwinny i dynamiczny charakter. Jako standardowe wyposażenie wprowadzono nowe, oparte na diodach LED reflektory, światła przeciwmgielne i tylne lampy zespolone.
Zobacz: Toyota GT86 dostanie silnik o mocy 300 KM ?!
W odnowionym wnętrzu zastosowano nowy zestaw wskaźników o zwiększonej czytelności oraz wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,2 cala.
Zmodernizowana wersja GT86 trafi do sprzedaży w Japonii 1 sierpnia.
Dodaj komentarz